Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT
System ERP a system CRM dla firm - co wybrać? | |||
Zastosowanie systemów informatycznych w firmie umożliwiających gromadzenie danych w jednym miejscu i ich wykorzystywanie w poszczególnych modułach przyporządkowanych do działów w firmie pozwala na harmonijny rozwój i koordynację wszystkich procesów. Do wdrożenia systemów i monitorowania ich działania potrzebna jest opieka informatyczna. Warto zatem skorzystać z usług profesjonalnej firmy IT. Do wyboru mamy wdrożenie systemu CRM lub ERP. Jednak możemy również skorzystać z elementów obydwu. Jakie rozwiązanie będzie najkorzystniejsze? System CRM i jego charakterystykaProwadząc małą firmę, która posiada dość określony i zawężony kierunek działania nie trzeba korzystać z zaawansowanych systemów zarządzania, zwłaszcza jeśli zajmujemy się jedynie sprzedażą, a nie produkcją dóbr konsumpcyjnych. Niszowa dziedzina działania ramach branży e-commerce, np. sprzedaż numizmatyki nie wymaga stosowania zaawansowanych systemów informatycznych. Tu doskonale sprawdzi się system CRM, który skoncentrowany jest na kliencie i marketingu. Budowane w oparciu o newsletter i odpowiedzi na zadawane pytania np. w ramach chatu, właściwych relacji B2C pozwala na rozwijanie grupy stałych klientów, a tym samym stały rozwój. W ramach zdobywania coraz szerszej grupy odbiorców, czy nawiązywania współpracy z wieloma partnerami biznesowymi można rozszerzyć model CRM. W takim działaniu pomoże firma IT sprawująca obsługę informatyczną. System ERP – idealny dla przedsiębiorstw produkcyjnychKiedy przedsiębiorstwo jest złożone z wielu działów i prowadzi nie tylko dystrybucje i sprzedaż, ale również produkcję, to idealnym rozwiązaniem jest dla niego zaawansowany system informatyczny, czyli ERP. Początki tego systemu sięgają rozwiązań usprawniających obsługę magazynów, a w dalszej kolejności planowanie produkcji. Dopiero później te aplikacje zaczęły tworzyć zintegrowany system, który obejmuje również nadzorowanie sytuacji finansowej firmy, kadr pracowniczych, dystrybucji dóbr, a także analizę danych dotyczących sprzedaży i działań marketingowych. Tak naprawdę moduły systemu ERP mogą być dostosowane do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Taki system musi być na samym początku w fazie testów i wdrażany etapami przez firmę sprawującą opiekę informatyczną. Połączenie systemu CRM i ERP – dla kogo odpowiedni jest taki model zarządzania?Firmy, które wypróbowały już system CRM i są w fazie rozwoju i wdrażania nowych rozwiązań mogą zdecydować się na wprowadzenie także systemu ERP. Wbrew pozorom te systemy się nie wykluczają, gdyż jeden z nich zorientowany jest na produkcję i intensyfikację kosztów, a drugi na maksymalne skrócenie kontaktu z klientem i poprawę jakości komunikacji. Oczywiście wspólnym modułem jest tu zarządzanie sprzedażą. Dlatego konieczne jest nie duplikowanie modułów, aby systemy mogły sprawnie współdziałać i pewne operacje nie były zapisywane dwukrotnie, tworząc jednocześnie podwójną ilość danych, co może ich wolniejsze działanie. W sprawnym wprowadzeniu modułów dotyczących produkcji, analizy finansowej czy działu kadr pomoże zewnętrzny partner IT zajmujący się opieką informatyczną. System ERP sprawdzi się również w modelu dropshippinguNie zawsze firma działająca w branży e-commerce korzysta z własnych magazynów, często wykorzystuje współpracę z hurtownią w ramach dropshippingu. Dzięki temu kontakt z klientem może być znacznie szybszy. Tutaj kluczem jest przekazywanie zamówień do realizacji hurtowni w jak najkrótszym czasie i tu sprawdzają się zautomatyzowane systemy informatyczne i wdrożenie modułu dropshippingowego w ramach systemu ERP. Tym kanałem hurtownia może informować o ewentualnych brakach magazynowych i konieczności dłuższego oczekiwania. Tym samym informacje w sklepie internetowym mogą być na bieżąco aktualizowane. Z tego modelu biznesowego korzysta wiele firm odzieżowych, ze względu na to, że nie muszą wcześniej inwestować własnych środków w towary, a transakcja jest dokonywana po złożeniu zamówienia przez klienta. To z kolei pozwala na posiadanie szerokiej oferty sklepu internetowego. Aby kontakt z hurtownią i klientami był stały i sprawny ważne jest zastosowanie systemu informatycznego ERP. Wybór pomiędzy systemem CRM i ERP nie jest oczywisty. Wszystko zależy tak naprawdę od tego na jakim etapie rozwoju jest firma. Faktem jest, że w przypadku małych firm, które nie planują większej ekspansji na rynku czasem wystarczające jest wdrożenie systemu CRM. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:
Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski
Kraków: Historia i nowoczesność na konferencje 25.07.2024
| Ryczałt - co musisz wiedzieć 30.05.2024
| Biuro architektoniczne w Małopolsce - jak znaleźć studio projektowe w Krakowie i okolicach? 11.03.2024
| ||
Czy warto zamieszkać w Krakowie? 23.02.2024
| Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską 22.12.2021
| Pozostałe Artykuły
|
Ostatnio dodane Firmy
Serwis laptopów Elektromatt Kraków ul. Rusznikarska 14 Kraków - serwis, usługi |
|
hauerpower ul. Kalwaryjska 69/9 Kraków - informatyka |
|
Serwis Laptopów LaptiM ul. Limanowskiego 46/2 Kraków - serwis, usługi |
|
Elkomp - sklep, serwis komputerowy ul. Wadowicka 6 Kraków - komputery, sprzęt |
|
Amistad Sp. z o.o. Na Groblach 8/2 Kraków - informatyka |
|
IrGen Company ul. Wielicka 42/U1 Kraków - outsourcing IT |
|
GlobalLogic Poland sp. z o. o. Puszkarska 7H Kraków - outsourcing IT |
|