Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT
System CRM - jak wykorzystać jego potencjał w przedsiębiorstwie? | |||
Systemy klasy CRM pełnią coraz częściej kluczową rolę w przedsiębiorstwach, ponieważ obecnie skuteczne zarządzanie relacjami z klientami to jedno z największych wyzwań prowadzenia biznesu. Klienci są coraz bardziej wymagający i bez innowacyjnego oprogramowania trudno sprostać ich oczekiwaniom. Systemy CRM przeszły dużą zmianę od czasu, gdy pierwsze tej klasy oprogramowanie pojawiło się na rynku w latach 80. XX wieku. Obecnie obszar CRM bardzo szybko się rozwija i ewoluuje, ponieważ pojawiają się nowoczesne rozwiązania informatyczne, pozwalające tworzyć niezawodne i kompleksowe systemy CRM (np. BASELine). CRM nie tylko w dużej firmieCyfryzacja przeważnie kojarzy się z największymi firmami, ale w rzeczywistości również małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Przykładem jest system klasy CRM. Sprawne zarządzanie relacjami z klientami jest zawsze kluczowe bez względu na wielkość firmy. Tego wymagają czasy, w których wszystko dzieje się szybko, a klient żąda błyskawicznej obsługi i dostawy. Bez wsparcia nowej technologii trudno poznać klienta i zaplanować szybko działania. Warto dodać, że nowoczesne narzędzia CRM to już nie tylko zdobywanie i gromadzenie informacji o kliencie, ale także kreowanie i podtrzymywanie relacji z nim. Oczywiście specyfika działania małych firm jest nieco inna niż dużych. Coraz częściej producenci biorą pod uwagę te kwestie. Dobre systemy CRM powinny być bardzo elastyczne, tak aby można je dostosować do konkretnej firmy bez dużych nakładów finansowych i czasowych. Do tego aplikacje tego typu powinny być tak konstruowane, aby ich obsługa nie wymagała długotrwałego szkolenia. Przede wszystkim jednak CRM powinno wspierać małą i dużą firmą w wielu różnych obszarach działania. CRM jako wsparcie w różnych obszarachWspółczesne, rozbudowane systemy CRM wychodzą często daleko poza tylko budowanie relacji z klientami i zarządzanie tymi relacjami. Obecnie CRM-y to potencjał, który można wykorzystać na wielu różnych poziomach. Oczywiście wszystko rozpoczyna się od pozyskania odpowiednich danych o klientach, ale także coraz częściej o osobach lub firmach, które mogłyby stać się także potencjalnymi klientami. Dobrej jakości CRM pozwala korzystać przy tym nie tylko z wewnętrznej bazy danych przedsiębiorstwa, ale również z wielu różnych zewnętrznych baz danych. Oczywiście wszystkie te dane nie powinny być wprowadzane ręcznie, ale system musi umożliwiać import danych o zróżnicowanej strukturze i zapisanych w różnych plikach. CRM powinien także pozwalać na łatwe grupowanie klientów, ich segmentację i określanie oddzielnych kampanii oraz działań dla wyodrębnionych typów klientów. Taki system ułatwia także oferowanie i przygotowywanie propozycji handlowych dla różnych kontrahentów, wspierając inne kanały kontaktu z klientem. Tak naprawdę wykorzystanie potencjału CRM jest nieograniczone. Tego rodzaju systemy mogą być realnym wsparciem w różnych obszarach działania, szczególnie gdy można zintegrować CRM z innym oprogramowaniem używanym w firmie. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:
Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski
Biuro architektoniczne w Małopolsce - jak znaleźć studio projektowe w Krakowie i okolicach? 11.03.2024
| Czy warto zamieszkać w Krakowie? 23.02.2024
| Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską 22.12.2021
| ||
Pensje w górę dla juniorów w IT 05.11.2021
| Outsourcing IT w Krakowie - kto powinien korzystać z takich usług? 30.08.2021
| Pozostałe Artykuły
|
Ostatnio dodane Firmy
Serwis laptopów Elektromatt Kraków ul. Rusznikarska 14 Kraków - serwis, usługi |
|
hauerpower ul. Kalwaryjska 69/9 Kraków - informatyka |
|
Serwis Laptopów LaptiM ul. Limanowskiego 46/2 Kraków - serwis, usługi |
|
Elkomp - sklep, serwis komputerowy ul. Wadowicka 6 Kraków - komputery, sprzęt |
|
Amistad Sp. z o.o. Na Groblach 8/2 Kraków - informatyka |
|
IrGen Company ul. Wielicka 42/U1 Kraków - outsourcing IT |
|
GlobalLogic Poland sp. z o. o. Puszkarska 7H Kraków - outsourcing IT |
|