Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Politykš Plików Cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.X

Partnerem portalu KrakowIT.pl jest
Reklama na KrakowIT.plReklama na KrakowIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)




Twoja kariera w Krakowie - zobacz aktualne oferty pracy w IT z dzisiaj!
Wyœwietlone:   Strona główna arrow Artykuły IT arrow Pozostałe arrow Chatboty w sektorze fintech

Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT

Serwis laptopów Elektromatt Kraków Serwis laptopów Elek...
ul. Rusznikarska 14
System Services Sp. z o.o. System Services Sp. ...
ul. Gdyńska 2a/3
Grupa Onet.pl SA Grupa Onet.pl SA
ul. Gabrieli Zapolskiej 44
Sedlak & Sedlak Sedlak & Sedlak
ul. Królowej Jadwigi 189 B
ASCOMP S.A. ASCOMP S.A.
ul. Walerego Sławka 3
coreService Polska S.A. - oddział coreService Polska S...
ul. Mogilska 43/704
ALTKOM Akademia SA ALTKOM Akademia SA
ul. Mogilska 65
APUS Komputerowe Systemy Zarządzania Sp. z o.o. APUS Komputerowe Sys...
ul. Cystersów 21
GlobalLogic Poland sp. z o. o. GlobalLogic Poland s...
Puszkarska 7H
K-Software K-Software
ul. Chopina 7
Income Sp. z o.o. Income Sp. z o.o.
ul. Mogilska 121D/43
Elkomp - sklep, serwis komputerowy Elkomp - sklep, serw...
ul. Wadowicka 6
AdTaily Sp. z o.o. AdTaily Sp. z o.o.
ul. Kalwaryjska 35a/309
PCP NET s.c PCP NET s.c
ul. Smocza 10
INTERSYSTEM INTERSYSTEM
ul. Mazowiecka 25
Visionsoft S.j. Systemy informatyczne Visionsoft S.j. Syst...
ul. Lea 112
dmt - Systemy Informatyczne sp. z o.o. dmt - Systemy Inform...
ul. Wł. Żeleńskiego 103
Araneo s.c. Araneo s.c.
ul. Gromadzka 66
VSoft Spółka Akcyjna VSoft Spółka Akcyjna
ul. Puszkarska 7J
Avamex s.c. Avamex s.c.
ul. Centralna 69
Pro-Holding Sp. z o.o. Pro-Holding Sp. z o....
ul. Juliusza Lea 116
Soneta sp. z o.o. Soneta sp. z o.o.
ul. Wadowicka 8A
Compendium Centrum Edukacyjne Compendium Centrum E...
ul. Tatarska 5
Xtend new media Sp. z.o.o. Xtend new media Sp. ...
Al. Słowackiego 39
Vobis S.A. Vobis S.A.
ul. Zakopiańska 62
SABRE POLSKA Sp. z o.o. SABRE POLSKA Sp. z o...
ul. Wadowicka 6 D
NetArt Spółka Akcyjna S.K.A. NetArt Spółka Akcyjn...
Rondo Mogilskie 1
ITEKNA Polska Sp. z o.o. ITEKNA Polska Sp. z ...
ul. Ludwinowska 7
DNS Polska Sp. z o.o. DNS Polska Sp. z o.o...
ul. Stawowa 119
Motorola Software Group Poland Motorola Software Gr...
ul. Bobrzyńskiego 46
"PKP Informatyka" Sp...
Plac Jana Matejki 12
Nixsys s.c. Nixsys s.c.
ul. Mogilska 43
FHU PC PLUS FHU PC PLUS
ul. S. Grota Roweckiego
SIETOM Kraków SIETOM Kraków
Al. Beliny Prażmowskiego 14
hauerpower hauerpower
ul. Kalwaryjska 69/9
veranet.pl veranet.pl
os. Dywizjonu 303 21c
Comarch SA Comarch SA
Al. Jana Pawła II 39 A
Crowley Data Poland Sp. z o. o. Crowley Data Poland ...
ul. J. Lea 112
Qumak-Sekom SA Qumak-Sekom SA
ul. Kobierzyńska 2
IT Kontrakt - oddział Kraków IT Kontrakt - oddzia...
ul. Kamieńskiego 51
WebService SOLIDEX Group WebService SOLIDEX G...
ul. J. Lea 124
Systemy Informatyki Przemysłowej s.c Systemy Informatyki ...
ul. Śliwkowa 4
Duda Software Duda Software
ul. Kobierzyńska 62/30
Europejski Instytut Technologii Informatycznych i Certyfikacji Europejski Instytut ...
W. Sławka 3
HOR.NET Polska Sp. z o.o. HOR.NET Polska Sp. z...
ul. Wielopole 12
IT4Business IT4Business
ul. Romanowicza 11
Advisio Sp. z o.o. Advisio Sp. z o.o.
ul. Browarniana 23
Stream Communications Sp. z o.o. Stream Communication...
Aleja 29-go Listopada 130
Combidata Poland sp. z o.o. Combidata Poland sp....
ul. Rynek Główny 6
SKK System Kodów Kreskowych Sp. z o.o. SKK System Kodów Kre...
ul. Wadowicka 8A
Zakład Systemów Komputerowych Zakład Systemów Komp...
ul. Wadowicka 12
Ecru Oprogramowanie Ecru Oprogramowanie
ul. Wenecja 2b/7-8
Web INN S.A. Web INN S.A.
ul. Aleja Pokoju 78
Software Mind S.A. Software Mind S.A.
ul. Bociana 22A
EPAM Systems Polska EPAM Systems Polska
ul. Kielecka 1/2
E Direct Sp. z  o.o. Oddział  Małopolska E Direct Sp. z o.o....
ul. Gronostajowa 7
Classcom Sp. z o.o. Classcom Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 48-50
INSOFT sp. z o.o. INSOFT sp. z o.o.
ul. Jasna 3A
Land Studio Sp. z o.o. Land Studio Sp. z o....
ul. Wadowicka 8A
Arc-Consulting Arc-Consulting
ul. Jozefitow 11/8
Chatboty w sektorze fintech PDF Drukuj Email

chatbotyZgodnie z przewidywaniami Business Insider, do końca 2020 roku już ponad 80 proc. przedsiębiorstw wprowadzi to rozwiązanie, natomiast do 2025 roku rynek chatbotów osiągnie wartość ponad 1,25 miliarda dolarów. Decyzje firm podyktowane są głównie zmianą preferencji konsumentów. To także doskonała szansa na zmniejszenie kosztów operacyjnych. Jednym z sektorów gospodarki prężnie rozwijającym tę technologię jest fintech. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez A.T. Kearney i Arvato, sektor finansowy przeznacza na automatyzację największą ilość środków spośród branż sięgających po tego typu rozwiązania. Analitycy przewidują natomiast, że nawet 50 proc. działań przeprowadzanych w obszarze branży finansowej (pożyczki, kredyty, konta) zostanie poddanych automatyzacji.

Potrzeba matką chatbotów

Automatyzacja to jedna z potrzeb dostrzeganych przez coraz więcej organizacji. O ile do tej pory największą popularnością cieszyły się chatboty sklepów internetowych czy usług gastronomicznych, o tyle dziś zdobywają one rzesze sympatyków w nieco mniej oczywistych branżach.

Zgodnie z szacunkami portalu Statista, do 2021 roku już ponad 2,5 miliarda ludzi będzie korzystać z aplikacji do komunikacji tekstowej. Nic dziwnego, że także banki i instytucje finansowe sięgnęły po tego typu rozwiązania. Dzisiaj coraz śmielej ścigają się one w oferowaniu intuicyjnych rozwiązań upraszczających kontakt i przyspieszających obsługę. Robotyzacja procesów wewnętrznych i komunikacji z klientem jest obecnie procesem o coraz większej skali.

Chatboty pozwalają zaoszczędzić

Technologia chatbotów nie tylko upraszcza kontakt pomiędzy klientem i usługodawcą, ale też umożliwia sektorowi finansów i przekierowywanie posiadanych zasobów na inne aspekty rozwoju branży oraz zoptymalizowanie kosztów. Według raportu “Chatbots: Vendor Opportunities & Market Forecasts 2020-2024” przeprowadzonego przez Juniper Research, chatboty to technologia, która umożliwi do 2022 roku bankom i fintechom wypracowanie rocznych oszczędności o wartości ponad 8 miliardów dolarów. Chatboty są także w stanie samodzielnie rozwiązać ponad 20 proc. problemów klientów, co wpływa na zmniejszenie zapotrzebowania na fizycznych pracowników infolinii i przekierowanie zasobów ludzkich do działów sprzedaży i marketingu.

Chatboty są również technologią znacznie tańszą niż dedykowane aplikacje mobilne i mogą być wdrożone na wiele platform jednocześnie, co również wpływa na optymalizację kosztów. Oprócz oczywistej funkcji informacyjnej, chatboty aktywnie wspierają sprzedaż. - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający Fintek.pl i KLANG! Media - Dzięki możliwości ich zaprogramowania na konkretne usługi i zaprojektowanie ścieżki rozmowy, możliwe jest efektywne zwiększenie sprzedaży, skierowanie klienta w konkretne miejsce i pomnożenie liczby konwersji. - dodaje.

Chatboty dla wstydliwych

W całym procesie tworzenia i popularyzacji chatbotów nie bez znaczenia pozostaje zmiana sposobu korzystania z Internetu i przeniesienie wielu codziennych czynności do sieci. Dla znacznej części klientów, korzystanie z tekstowego interfejsu jest najwygodniejszą i najbardziej swobodną formą kontaktu. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Symetria UX. Zgodnie z raportem, chatboty to idealne rozwiązanie dla nieśmiałych klientów, dla których bezpośredni bądź telefoniczny kontakt z konsultantem może być krępujący. Ponad 41 proc. respondentów uważa, że chatboty to idealne narzędzie dla takich osób. Ponadto, chatbot uważany jest za doskonałą formę komunikacji w przypadku klientów niezdecydowanych, niezaznajomionych z produktem bądź posiadających dużą liczbę pytań odnośnie usługi. Dzięki sztucznej inteligencji, konsument może szybko zasięgnąć informacji o produkcie, bez obawy, że jego pytania i niewiedza wzbudzają irytację.

Robot nie tylko w messengerze

Warto jednak pamiętać, że chatbot to technologia nie tylko na poziomie social mediów i strony internetowej usługodawcy. Dziś chatboty wdrożone w aplikację mobilną banku, dzięki dostępowi do wielu danych pełnią także rolę asystenta finansów, umożliwiającego efektywniejsze zarządzanie budżetem i przejrzystość w wydatkach. Jednym z takich rozwiązań jest Erica - wirtualna asystentka Bank of America podpięta do aplikacji mobilnej, która na bieżąco rozwiązuje problemy klientów, a także asystuje przy zawieraniu transakcji płatniczych, planuje płatności, zleca przelewy czy w razie potrzeby - blokuje kartę płatniczą.

Chatboty to bardzo użyteczna i intuicyjna technologia, która już w tym momencie zrewolucjonizowała tradycyjny sposób komunikacji pomiędzy klientem, a usługodawcą. Myślę, że w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy twórcy chatbotów pokażą jeszcze wiele innych, alternatywnych platform i usług, w których ta technologia znajdzie swe zastosowanie. - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający fintek.pl i KLANG! Media.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski

Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
22.12.2021


Kraków informacje


Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe realizo [ ... ]


Pensje w górę dla juniorów w IT
05.11.2021


Kraków informacje


Wyobrażenie o wysokich zarobkach i dużej liczbie ofert pracy w branży IT jest znane od dawna. Doświadczeni programiści rzeczywiście nie mają na co narzekać. O juniorach jeszcze niedawno pisano jednak inaczej. W ich przypadku poziom wynagrodzenia był niższy, a znalezienie pracy wymagało cierpliwości. Ostatnie raporty, doniesienia i komentarze ekspertów mówią jednak o poprawiającej się sytuacji ju [ ... ]


Outsourcing IT w Krakowie - kto powinien korzystać z takich usług?
30.08.2021


Kraków informacje


Większość przedsiębiorców zgodzi się z tym, że trudno byłoby prowadzić nowoczesny biznes bez rozwiązań z dziedziny szeroko pojętego IT. Niemal każda firma korzysta dziś z takich narzędzi, jak skrzynka mailowa, strona internetowa, różnego rodzaju platformy zakupowe, oprogramowanie do księgowania, zarządzania magazynem i logistyką etc. Nawet w przedsiębiorstwach kompletnie niezwiązanych z IT szyb [ ... ]


Praca - 5 oczekiwań milenialsów
27.08.2021


Kraków informacje


Sondaż przeprowadzony przez Great Place to Work® wśród pracowników z pokolenia Y dowodzi, że w całym USA jedynie 44% milenialsów jest zadowolona ze swojej pracy. To najniższy odsetek w porównaniu z pozostałymi pokoleniami. Czego więc milenialsi oczekują po idealnym miejscu pracy? Przygotowując listę 2021 Fortune Best Workplaces for Millenials, Great Place to Work® przeanalizował ankiet [ ... ]


Błędy przy wyborze akcesoriów elektronicznych do nauki dla dzieci
20.08.2021


Kraków informacje


Lada moment maluchy stacjonarnie wracają do szkół. Dlatego trzeba zastanowić się, jaki wybrać sprzęt do nauki – w szkole czy zdalnie. Warto też poważnie przemyśleć, jakich błędów uniknąć przy inwestowaniu w takie gadżety jak mysz, klawiatura, kamera internetowa, multiport do podłączenia zewnętrznych urządzeń czy ładowarka do smartfona. Przy wyborze sprzętów do nauki, przeszukiwania s [ ... ]


Pozostałe Artykuły