Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

Partnerem portalu KrakowIT.pl jest
Reklama na KrakowIT.plReklama na KrakowIT.pl  Współpraca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)




Zadbaj o swoją karierę w Krakowie - zobacz aktualne oferty pracy w IT z dzisiaj!
Wyświetlone:   Strona główna arrow Artykuły IT arrow Pozostałe arrow 3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy

Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT

INTERSYSTEM INTERSYSTEM
ul. Mazowiecka 25
Income Sp. z o.o. Income Sp. z o.o.
ul. Mogilska 121D/43
Enter IT Enter IT
ul. Syrokomli 11
IMS KOMPANIA INFORMATYCZNA IMS KOMPANIA INFORMA...
ul. Krupnicza 7/1u
coreService Polska S.A. - oddział coreService Polska S...
ul. Mogilska 43/704
Parasoft S.A. Parasoft S.A.
ul. Kiełkowskiego 9
WebService SOLIDEX Group WebService SOLIDEX G...
ul. J. Lea 124
Combidata Poland sp. z o.o. Combidata Poland sp....
ul. Rynek Główny 6
Elkomp - sklep, serwis komputerowy Elkomp - sklep, serw...
ul. Wadowicka 6
Luxoft Poland Luxoft Poland
ul. Wadowicka 6
IT Kontrakt - oddział Kraków IT Kontrakt - oddzia...
ul. Kamieńskiego 51
ALTKOM Akademia SA ALTKOM Akademia SA
ul. Mogilska 65
HOR.NET Polska Sp. z o.o. HOR.NET Polska Sp. z...
ul. Wielopole 12
ITO Marcin Zabiegaj ITO Marcin Zabiegaj
ul. Trębacza 26
j-labs Sp. z o.o. j-labs Sp. z o.o.
ul. Montwiłła-Mireckiego 25
AICOM Sp. z o.o. AICOM Sp. z o.o.
os. Bohaterów Września 3
Araneo s.c. Araneo s.c.
ul. Gromadzka 66
Zakład Systemów Komputerowych Zakład Systemów Komp...
ul. Wadowicka 12
Compendium Centrum Edukacyjne Compendium Centrum E...
ul. Tatarska 5
Comarch SA Comarch SA
Al. Jana Pawła II 39 A
Arc-Consulting Arc-Consulting
ul. Jozefitow 11/8
"PKP Informatyka" Sp...
Plac Jana Matejki 12
Web INN S.A. Web INN S.A.
ul. Aleja Pokoju 78
S4E S.A. S4E S.A.
ul. Biskupińska 3B
Sii Sp.z o.o - Oddział Kraków Sii Sp.z o.o - Oddzi...
ul. Krupnicza 16
Classcom Sp. z o.o. Classcom Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 48-50
IT4Business IT4Business
ul. Romanowicza 11
Ecru Oprogramowanie Ecru Oprogramowanie
ul. Wenecja 2b/7-8
Pro-Holding Sp. z o.o. Pro-Holding Sp. z o....
ul. Juliusza Lea 116
VSoft Spółka Akcyjna VSoft Spółka Akcyjna
ul. Puszkarska 7J
APUS Komputerowe Systemy Zarządzania Sp. z o.o. APUS Komputerowe Sys...
ul. Cystersów 21
Pulsar Projekt Pulsar Projekt
ul. Sołtysowska 12a, biuro 89
ESC S.A. ESC S.A.
ul. Mieszczańska 19
Duda Software Duda Software
ul. Kobierzyńska 62/30
Centrum Technik Sieciowych Sp. z o.o. Centrum Technik Siec...
ul. Kochanowskiego 28
IrGen Company IrGen Company
ul. Wielicka 42/U1
Centrum Serwisowe GALILEO Centrum Serwisowe GA...
ul. Koszalińska 1
EPAM Systems Polska EPAM Systems Polska
ul. Kielecka 1/2
ASCOMP S.A. ASCOMP S.A.
ul. Walerego Sławka 3
ADAPTA Sp. z o.o. ADAPTA Sp. z o.o.
ul. Sokołowskiego 31
CodeConcept Sp. z o.o. CodeConcept Sp. z o....
ul. Miłkowskiego 11/23
AdRem Software Sp. z o.o. AdRem Software Sp. z...
ul. Wadowicka 8a
IT.integro Sp. z o.o. IT.integro Sp. z o.o...
ul. Bolesława Szpunara 8c
Qumak-Sekom SA Qumak-Sekom SA
ul. Kobierzyńska 2
Telemetro Sp. z o.o. Telemetro Sp. z o.o.
ul. Kraszewskiego 36
Avamex s.c. Avamex s.c.
ul. Centralna 69
Software Mind S.A. Software Mind S.A.
ul. Bociana 22A
Systemy Informatyki Przemysłowej s.c Systemy Informatyki ...
ul. Śliwkowa 4
Crowley Data Poland Sp. z o. o. Crowley Data Poland ...
ul. J. Lea 112
TimeFrame Software sp. z o.o. TimeFrame Software s...
ul. Królowej Jadwigi 243B
Soneta sp. z o.o. Soneta sp. z o.o.
ul. Wadowicka 8A
Visionsoft S.j. Systemy informatyczne Visionsoft S.j. Syst...
ul. Lea 112
Sedlak & Sedlak Sedlak & Sedlak
ul. Królowej Jadwigi 189 B
System Services Sp. z o.o. System Services Sp. ...
ul. Gdyńska 2a/3
Bellatrix Internet Sp. z o.o. Bellatrix Internet S...
ul. Aleja Grottgera Artura 1/8
Land Studio Sp. z o.o. Land Studio Sp. z o....
ul. Wadowicka 8A
dmt - Systemy Informatyczne sp. z o.o. dmt - Systemy Inform...
ul. Wł. Żeleńskiego 103
INSOFT sp. z o.o. INSOFT sp. z o.o.
ul. Jasna 3A
hauerpower hauerpower
ul. Kalwaryjska 69/9
Amistad Sp. z o.o. Amistad Sp. z o.o.
Na Groblach 8/2
3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy PDF Drukuj Email

Firma Salesforce opublikowała drugą edycję badania trendów konsumenckich. Wyłaniają się z niego ważne wnioski dla firm, którym zależy na umacnianiu swojej pozycji rynkowej, tym bardziej, że oczekiwania klientów rosną, co ciągle rodzi nowe wyzwania.

Tegoroczna edycja raportu „State of the Connected Customer" to kontynuacja międzynarodowego badania przeprowadzonego przed rokiem przez Salesforce na tysiącach klientów B2B i B2C z kilkunastu krajów świata. Z raportu wynika, że oczekiwania klientów w stosunku do firm ciągle rosną – szczególnie wyraźnie widać potrzebę indywidualnego traktowania oraz chęć doświadczania pozytywnych wrażeń w kontaktach z dostawcami i nabywanymi produktami. Z zebranych danych wyłaniają się trzy generalne wnioski dla firm – w jakim kierunku powinny się rozwijać i na co kłaść nacisk, by wygrać konkurencję z resztą rynku?

Po pierwsze – innowacyjność

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na poziom innowacyjności dostawców. Trend ten jest wyraźniejszy w segmencie B2B, w którym aż dwie trzecie klientów (66%) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm (wśród konsumentów odsetek ten wynosi 56%). Z perspektywy klientów pojęcie innowacyjności jest łączone z jakością doświadczeń zakupowych zapewnianych przez dostawców. Chodzi zarówno o doświadczenia w kontaktach z samą firmą, jak i jej produktami i usługami. Ogół tych doświadczeń (tzw. Customer Experience) jest przez klientów rozumiany dwojako: z jednej strony są to indywidualne wrażenia w całym procesie sprzedaży i obsługi po zakupie (i to dotyczy bardzo wielu aspektów związanych z obsługą, komunikacją, czasem reakcji, jakością procesów itd.). Z drugiej strony jest to zdolność do zaspokojenia przez produkt lub usługę indywidualnych oczekiwań i potrzeb.

Jeśli firma chce być postrzegana jako innowacyjna, powinna koncentrować się na wdrażaniu strategii bazującej na dostarczaniu pozytywnych doświadczeń – w obszarach kontaktu i obsługi klienta a także w sposobie adresowania swojej oferty pod kątem konkretnych potrzeb klientów.

Z badania wynika, że satysfakcja klientów z kontaktu z firmą i jej produktami jest dziś strategicznym czynnikiem sukcesu w biznesie. Aż 4 na 5 klientów (80%) deklaruje, że ogół wrażeń z kontaktu z dostawcą jest równie ważny jak oferowane przez niego produkty i usługi. Co ważne, ponad połowa klientów (57%) porzuci dostawcę, gdy zorientuje się, że jego konkurent jest w stanie zapewnić lepsze doświadczenia. Znacznie więcej, bo aż trzy czwarte klientów deklaruje, że przechodzi do konkurencji, poszukują firm i marek, które odpowiadają ich oczekiwaniom i jeśli ich nie otrzymają, przejdą do konkurencji. Dane te wskazują, jak ważnym elementem strategii firm powinno być dziś dbanie o zadowolenie klientów.

Po drugie – indywidualne podejście do każdego klienta

82% klientów deklaruje, że podzieli się z firmą istotnymi informacjami o sobie, jeśli ta w zamian zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe – lepiej przygotuje ofertę, wyeliminuje nietrafiony przekaz reklamowy lub uwzględni indywidualne preferencje dotyczące np. rabatowania czy warunków dostawy.

Co ciekawe, aż 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za dany produkt lub usługę w zamian za lepsze doświadczenia w procesie zakupowym i obsłudze. Jednocześnie 59% klientów przyznaje, że bardzo ważne jest dla nich zaangażowanie firm w dostosowanie ofert i przekazu marketingowego w oparciu o dane z dotychczasowych interakcji.

Coraz silniejsza potrzeba personalizacji w relacji firma – klient rodzi pewien paradoks i ogromne wyzwanie dla biznesu. Okazuje się, że większość klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że powierzone przez nich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane. Z drugiej strony, bez szczegółowych danych o klientach, w tym oczywiście danych osobowych, firmy nie są w stanie zapewnić w pełni personalizowanej komunikacji w ofertowaniu i obsłudze klienta. Dla firm jedynym rozwiązaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, troska o edukowanie swoich klientów w zakresie wykorzystania przetwarzanych danych osobowych oraz utrzymywanie wysokiej przejrzystości procesów przetwarzania.

Firmy zdobywają jeszcze większe zaufanie, jeśli dadzą swoim klientom możliwość stałego kontrolowania sposobu i celu używania gromadzonych informacji. Takich firmom zaufa aż 92% klientów.

Po trzecie – wykorzystanie technologii

Cały rynek zmienia się z ogromną szybkością. W skali globalnej 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, których 5 lat temu nie było jeszcze na rynku i o których istnieniu nie wiedzieli. Na zmienność, która dotyczy produktów, kanałów dystrybucji i oczekiwań klientów nakłada się coraz większa adaptacja technologii mobilnych, przenoszenie procesów do chmury i coraz większa wola podejmowania interakcji z firmami przez Internet.

Sami klienci mówią, jak ważna z ich perspektywy jest technologia, którą wykorzystują dostawcy. Wg 59% klientów, firmy muszą dostarczać jak najnowocześniejsze doświadczenia cyfrowe, by w ogóle utrzymać się na rynku. Już 67% nabywców biznesowych woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych – to pokazuje, jak ważne dla firm jest dziś wykorzystanie technologii. Co bardzo ważne dla segmentu B2B – w tym obszarze nabywcy częściej przyznają, że postęp technologiczny zmienia ich zwyczaje zakupowe i podejście do dostawców.

A przecież technologia potrzebna jest również do zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi, spersonalizowanego targetowania ofert, szybkiej reakcji na działania podejmowane przez klientów – niezależnie od sposobu kontaktu. Salesforce podkreśla, jak ważne dla firm jest zapewnienie platformy do integrowania w jednym wygodnym dla użytkownika środowisku wieloźródłowych informacji o klientach, tak aby na jednym ekranie mieć dostęp do wszelkich danych niezbędnych do spełnienia oczekiwań klienta, gdy ten zwraca się do firmy. Dane te powinny być nie tylko zintegrowane, ale też dostępne w czasie rzeczywistym i na dowolnym urządzeniu mobilnym.

Najważniejsze dane z raportu:

  • 80% klientów twierdzi, że doświadczenie, które dostarcza firma jest równie ważne jak jej produkty i usługi,
  • 56% klientów (w tym 66% biznesowych) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm,
  • 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, które 5 lat temu nie istniały na rynku,
  • 56% klientów B2C twierdzi, że technologia zmienia ich oczekiwania w stosunku do firm. Odsetek ten wzrasta do 63% w segmencie nabywców B2B,
  • 59% klientów chce, by firmy wykorzystywały sztuczną inteligencję (AI) do poprawy ich doświadczeń konsumenckich,
  • 82% klientów podzieli się istotnymi informacjami o sobie w zamian za lepsze doświadczenia zakupowe, ale jednocześnie 62% klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że ich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane,
  • 72% klientów dzieli się z innymi dobrymi doświadczeniami. Złymi – 62%,
  • 57% klientów przeniesie się do konkurencji, jeśli ta zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe,
  • 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za lepsze doświadczenia w obszarze zakupów i obsługi klienta,
  • 59% klientów twierdzi, że zaangażowanie firm dostosowanie ofert do ich potrzeb w oparciu o przeszłe interakcje jest bardzo ważne,
  • dla 84% nabywców B2B zaufanie jest kluczowym czynnikiem w wyborze dostawcy,
  • 78% nabywców B2B poszukuje handlowców, którzy są zaufanymi doradcami posiadającymi wiedzę na temat ich potrzeb oraz branży w jakiej działają,
  • 67% nabywców B2B woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Pełna wersja raportu „State of the Connected Customer” znajduje się pod adresem: https://c1.sfdcstatic.com/content/dam/web/en_us/www/documents/e-books/state-of-the-connected-customer-report-second-edition2018.pdf

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski

69 proc. firm na świecie wytwarza oprogramowanie metodyką Agile, a 23 proc. w podejściu DevOps
18.01.2019


Kraków informacje


Aż 81 proc. menadżerów IT na świecie uważa, że wytwarzanie oprogramowania metodyką DevOps w sposób znaczący ogranicza czas potrzebny na stworzenie systemu IT lub aplikacji, a wdrożenie DevOps we własnej organizacji jest jednym z najważniejszych wyzwań dla ich firmy – wynika z badań firmy GitLab. Jednocześnie jednak, jak pokazuje badanie firmy 2nd Watch, tylko 22 proc. firm połączyło zespoł [ ... ]


Kraków dla dociekliwych: czym zachwyca Rynek Główny?
16.01.2019


Kraków informacje


Jest najważniejszym punktem na mapie Krakowa oraz miejscem, w którym spotykają się wycieczki z różnych zakątków świata. Rynek Główny to wyjątkowe miejsce, które nie bez powodu cieszy się tak wielką popularnością w gronie turystów odwiedzających Kraków. Co warto wiedzieć na jego temat? Rynek Główny w pigułce
Wielkim walorem Rynku Głównego jest jego historia oraz fakt, iż przy tym wyjątkowym pla [ ... ]


Captcha - jaka będzie przyszłość?
09.01.2019


Kraków informacje


Niedawno opublikowane wyniki badań pokazują, że niektóre rodzaje zabezpieczeń captcha stały się przestarzałe. Powód: maszyny nauczyły się, jak je omijać. Operatorom stron internetowych zależy na odwiedzinach „prawdziwych użytkowników”, lecz nie na rękę jest im przeciążenie strony doprowadzające do jej paraliżu. Captcha są zatem ważnym narzędziem, ułatwiającym weryfikację. Opi [ ... ]


Czytnik kodów kreskowych pomocą w automatyzacji procesów logistycznych
24.12.2018


Kraków informacje


Automatyzacja procesów logistycznych – klucz do sukcesu firmy Automatyzacja procesów logistycznych w przedsiębiorstwach, zwłaszcza tych zajmujących się sprzedażą jest niezwykle ważna dla rozwoju firmy. To nie tylko oszczędność czasu oraz zasobów, ale również - w dłuższej perspektywie - zysk. Przyspieszenie procesów dla niektórych branż jest kluczowym celem. Dobry czytnik kodów kreskowyc [ ... ]


Mobilny przewodnik po Krakowie dla osób z niepełnosprawnościami
17.12.2018


Kraków informacje


Temat dostępności turystyki dla osób z niepełnosprawnościami poruszany jest przez wiele jednostek samorządowych i organizacji, ważne jest także, aby potrzeby i problemy dostrzegane były przez władze wyższego szczebla - sygnał i wzór idący z góry jest najlepszym sposobem na to, aby z zagadnieniami dotrzeć jak najgłębiej. Zwraca się między innymi uwagę na to, aby rozwiązywać kwestie informacyjne [ ... ]


Pozostałe Artykuły