Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Politykš Plików Cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.X

Partnerem portalu KrakowIT.pl jest
Reklama na KrakowIT.plReklama na KrakowIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)




Twoja kariera w Krakowie - zobacz aktualne oferty pracy w IT z dzisiaj!
Wyœwietlone:   Strona główna arrow Artykuły IT arrow Pozostałe arrow 3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy

Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT

Luxoft Poland Luxoft Poland
ul. Wadowicka 6
Stream Communications Sp. z o.o. Stream Communication...
Aleja 29-go Listopada 130
LOYCON Sp. z o.o. LOYCON Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 37a
Serwis laptopów Elektromatt Kraków Serwis laptopów Elek...
ul. Rusznikarska 14
Enter IT Enter IT
ul. Syrokomli 11
Web INN S.A. Web INN S.A.
ul. Aleja Pokoju 78
Arc-Consulting Arc-Consulting
ul. Jozefitow 11/8
Duda Software Duda Software
ul. Kobierzyńska 62/30
Centrum Serwisowe GALILEO Centrum Serwisowe GA...
ul. Koszalińska 1
DNS Polska Sp. z o.o. DNS Polska Sp. z o.o...
ul. Stawowa 119
Sedlak & Sedlak Sedlak & Sedlak
ul. Królowej Jadwigi 189 B
Ecru Oprogramowanie Ecru Oprogramowanie
ul. Wenecja 2b/7-8
IBM BTO Business Consulting Services Sp. z o.o. IBM BTO Business Con...
ul. Armii Krajowej 18
Income Sp. z o.o. Income Sp. z o.o.
ul. Mogilska 121D/43
ADAPTA Sp. z o.o. ADAPTA Sp. z o.o.
ul. Sokołowskiego 31
APUS Komputerowe Systemy Zarządzania Sp. z o.o. APUS Komputerowe Sys...
ul. Cystersów 21
E Direct Sp. z  o.o. Oddział  Małopolska E Direct Sp. z o.o....
ul. Gronostajowa 7
Comarch SA Comarch SA
Al. Jana Pawła II 39 A
IT.integro Sp. z o.o. IT.integro Sp. z o.o...
ul. Bolesława Szpunara 8c
Serwis Laptopów LaptiM Serwis Laptopów Lapt...
ul. Limanowskiego 46/2
Hewitt Associates Sp. z o.o. Hewitt Associates Sp...
ul. Armii Krajowej 16
NTT System - dział sprzedaży NTT System - dział s...
ul. Conrada 55B
System Services Sp. z o.o. System Services Sp. ...
ul. Gdyńska 2a/3
dmt - Systemy Informatyczne sp. z o.o. dmt - Systemy Inform...
ul. Wł. Żeleńskiego 103
Soneta sp. z o.o. Soneta sp. z o.o.
ul. Wadowicka 8A
INTERSYSTEM INTERSYSTEM
ul. Mazowiecka 25
GlobalLogic Poland sp. z o. o. GlobalLogic Poland s...
Puszkarska 7H
AdTaily Sp. z o.o. AdTaily Sp. z o.o.
ul. Kalwaryjska 35a/309
Visionsoft S.j. Systemy informatyczne Visionsoft S.j. Syst...
ul. Lea 112
Telemetro Sp. z o.o. Telemetro Sp. z o.o.
ul. Kraszewskiego 36
Elkomp - sklep, serwis komputerowy Elkomp - sklep, serw...
ul. Wadowicka 6
Europejski Instytut Technologii Informatycznych i Certyfikacji Europejski Instytut ...
W. Sławka 3
K-Software K-Software
ul. Chopina 7
ESC S.A. ESC S.A.
ul. Mieszczańska 19
Land Studio Sp. z o.o. Land Studio Sp. z o....
ul. Wadowicka 8A
coreService Polska S.A. - oddział coreService Polska S...
ul. Mogilska 43/704
Motorola Software Group Poland Motorola Software Gr...
ul. Bobrzyńskiego 46
ITEKNA Polska Sp. z o.o. ITEKNA Polska Sp. z ...
ul. Ludwinowska 7
Grupa Onet.pl SA Grupa Onet.pl SA
ul. Gabrieli Zapolskiej 44
IMS KOMPANIA INFORMATYCZNA IMS KOMPANIA INFORMA...
ul. Krupnicza 7/1u
Araneo s.c. Araneo s.c.
ul. Gromadzka 66
Veracomp SA Veracomp SA
ul. Zawiła 61
AdRem Software Sp. z o.o. AdRem Software Sp. z...
ul. Wadowicka 8a
Classcom Sp. z o.o. Classcom Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 48-50
Systemy Informatyki Przemysłowej s.c Systemy Informatyki ...
ul. Śliwkowa 4
Bellatrix Internet Sp. z o.o. Bellatrix Internet S...
ul. Aleja Grottgera Artura 1/8
WebService SOLIDEX Group WebService SOLIDEX G...
ul. J. Lea 124
veranet.pl veranet.pl
os. Dywizjonu 303 21c
PCP NET s.c PCP NET s.c
ul. Smocza 10
SABRE POLSKA Sp. z o.o. SABRE POLSKA Sp. z o...
ul. Wadowicka 6 D
"PKP Informatyka" Sp...
Plac Jana Matejki 12
IT Vision Sp. z o.o. IT Vision Sp. z o.o.
ul. Chełmońskiego 166
FHU PC PLUS FHU PC PLUS
ul. S. Grota Roweckiego
ITO Marcin Zabiegaj ITO Marcin Zabiegaj
ul. Trębacza 26
hauerpower hauerpower
ul. Kalwaryjska 69/9
Zakład Systemów Komputerowych Zakład Systemów Komp...
ul. Wadowicka 12
ASCOMP S.A. ASCOMP S.A.
ul. Walerego Sławka 3
Qumak-Sekom SA Qumak-Sekom SA
ul. Kobierzyńska 2
Consultronix S.A. Consultronix S.A.
ul. Racławicka 58
TimeFrame Software sp. z o.o. TimeFrame Software s...
ul. Królowej Jadwigi 243B
3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy PDF Drukuj Email

Firma Salesforce opublikowała drugą edycję badania trendów konsumenckich. Wyłaniają się z niego ważne wnioski dla firm, którym zależy na umacnianiu swojej pozycji rynkowej, tym bardziej, że oczekiwania klientów rosną, co ciągle rodzi nowe wyzwania.

Tegoroczna edycja raportu „State of the Connected Customer" to kontynuacja międzynarodowego badania przeprowadzonego przed rokiem przez Salesforce na tysiącach klientów B2B i B2C z kilkunastu krajów świata. Z raportu wynika, że oczekiwania klientów w stosunku do firm ciągle rosną – szczególnie wyraźnie widać potrzebę indywidualnego traktowania oraz chęć doświadczania pozytywnych wrażeń w kontaktach z dostawcami i nabywanymi produktami. Z zebranych danych wyłaniają się trzy generalne wnioski dla firm – w jakim kierunku powinny się rozwijać i na co kłaść nacisk, by wygrać konkurencję z resztą rynku?

Po pierwsze – innowacyjność

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na poziom innowacyjności dostawców. Trend ten jest wyraźniejszy w segmencie B2B, w którym aż dwie trzecie klientów (66%) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm (wśród konsumentów odsetek ten wynosi 56%). Z perspektywy klientów pojęcie innowacyjności jest łączone z jakością doświadczeń zakupowych zapewnianych przez dostawców. Chodzi zarówno o doświadczenia w kontaktach z samą firmą, jak i jej produktami i usługami. Ogół tych doświadczeń (tzw. Customer Experience) jest przez klientów rozumiany dwojako: z jednej strony są to indywidualne wrażenia w całym procesie sprzedaży i obsługi po zakupie (i to dotyczy bardzo wielu aspektów związanych z obsługą, komunikacją, czasem reakcji, jakością procesów itd.). Z drugiej strony jest to zdolność do zaspokojenia przez produkt lub usługę indywidualnych oczekiwań i potrzeb.

Jeśli firma chce być postrzegana jako innowacyjna, powinna koncentrować się na wdrażaniu strategii bazującej na dostarczaniu pozytywnych doświadczeń – w obszarach kontaktu i obsługi klienta a także w sposobie adresowania swojej oferty pod kątem konkretnych potrzeb klientów.

Z badania wynika, że satysfakcja klientów z kontaktu z firmą i jej produktami jest dziś strategicznym czynnikiem sukcesu w biznesie. Aż 4 na 5 klientów (80%) deklaruje, że ogół wrażeń z kontaktu z dostawcą jest równie ważny jak oferowane przez niego produkty i usługi. Co ważne, ponad połowa klientów (57%) porzuci dostawcę, gdy zorientuje się, że jego konkurent jest w stanie zapewnić lepsze doświadczenia. Znacznie więcej, bo aż trzy czwarte klientów deklaruje, że przechodzi do konkurencji, poszukują firm i marek, które odpowiadają ich oczekiwaniom i jeśli ich nie otrzymają, przejdą do konkurencji. Dane te wskazują, jak ważnym elementem strategii firm powinno być dziś dbanie o zadowolenie klientów.

Po drugie – indywidualne podejście do każdego klienta

82% klientów deklaruje, że podzieli się z firmą istotnymi informacjami o sobie, jeśli ta w zamian zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe – lepiej przygotuje ofertę, wyeliminuje nietrafiony przekaz reklamowy lub uwzględni indywidualne preferencje dotyczące np. rabatowania czy warunków dostawy.

Co ciekawe, aż 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za dany produkt lub usługę w zamian za lepsze doświadczenia w procesie zakupowym i obsłudze. Jednocześnie 59% klientów przyznaje, że bardzo ważne jest dla nich zaangażowanie firm w dostosowanie ofert i przekazu marketingowego w oparciu o dane z dotychczasowych interakcji.

Coraz silniejsza potrzeba personalizacji w relacji firma – klient rodzi pewien paradoks i ogromne wyzwanie dla biznesu. Okazuje się, że większość klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że powierzone przez nich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane. Z drugiej strony, bez szczegółowych danych o klientach, w tym oczywiście danych osobowych, firmy nie są w stanie zapewnić w pełni personalizowanej komunikacji w ofertowaniu i obsłudze klienta. Dla firm jedynym rozwiązaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, troska o edukowanie swoich klientów w zakresie wykorzystania przetwarzanych danych osobowych oraz utrzymywanie wysokiej przejrzystości procesów przetwarzania.

Firmy zdobywają jeszcze większe zaufanie, jeśli dadzą swoim klientom możliwość stałego kontrolowania sposobu i celu używania gromadzonych informacji. Takich firmom zaufa aż 92% klientów.

Po trzecie – wykorzystanie technologii

Cały rynek zmienia się z ogromną szybkością. W skali globalnej 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, których 5 lat temu nie było jeszcze na rynku i o których istnieniu nie wiedzieli. Na zmienność, która dotyczy produktów, kanałów dystrybucji i oczekiwań klientów nakłada się coraz większa adaptacja technologii mobilnych, przenoszenie procesów do chmury i coraz większa wola podejmowania interakcji z firmami przez Internet.

Sami klienci mówią, jak ważna z ich perspektywy jest technologia, którą wykorzystują dostawcy. Wg 59% klientów, firmy muszą dostarczać jak najnowocześniejsze doświadczenia cyfrowe, by w ogóle utrzymać się na rynku. Już 67% nabywców biznesowych woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych – to pokazuje, jak ważne dla firm jest dziś wykorzystanie technologii. Co bardzo ważne dla segmentu B2B – w tym obszarze nabywcy częściej przyznają, że postęp technologiczny zmienia ich zwyczaje zakupowe i podejście do dostawców.

A przecież technologia potrzebna jest również do zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi, spersonalizowanego targetowania ofert, szybkiej reakcji na działania podejmowane przez klientów – niezależnie od sposobu kontaktu. Salesforce podkreśla, jak ważne dla firm jest zapewnienie platformy do integrowania w jednym wygodnym dla użytkownika środowisku wieloźródłowych informacji o klientach, tak aby na jednym ekranie mieć dostęp do wszelkich danych niezbędnych do spełnienia oczekiwań klienta, gdy ten zwraca się do firmy. Dane te powinny być nie tylko zintegrowane, ale też dostępne w czasie rzeczywistym i na dowolnym urządzeniu mobilnym.

Najważniejsze dane z raportu:

  • 80% klientów twierdzi, że doświadczenie, które dostarcza firma jest równie ważne jak jej produkty i usługi,
  • 56% klientów (w tym 66% biznesowych) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm,
  • 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, które 5 lat temu nie istniały na rynku,
  • 56% klientów B2C twierdzi, że technologia zmienia ich oczekiwania w stosunku do firm. Odsetek ten wzrasta do 63% w segmencie nabywców B2B,
  • 59% klientów chce, by firmy wykorzystywały sztuczną inteligencję (AI) do poprawy ich doświadczeń konsumenckich,
  • 82% klientów podzieli się istotnymi informacjami o sobie w zamian za lepsze doświadczenia zakupowe, ale jednocześnie 62% klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że ich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane,
  • 72% klientów dzieli się z innymi dobrymi doświadczeniami. Złymi – 62%,
  • 57% klientów przeniesie się do konkurencji, jeśli ta zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe,
  • 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za lepsze doświadczenia w obszarze zakupów i obsługi klienta,
  • 59% klientów twierdzi, że zaangażowanie firm dostosowanie ofert do ich potrzeb w oparciu o przeszłe interakcje jest bardzo ważne,
  • dla 84% nabywców B2B zaufanie jest kluczowym czynnikiem w wyborze dostawcy,
  • 78% nabywców B2B poszukuje handlowców, którzy są zaufanymi doradcami posiadającymi wiedzę na temat ich potrzeb oraz branży w jakiej działają,
  • 67% nabywców B2B woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Pełna wersja raportu „State of the Connected Customer” znajduje się pod adresem: https://c1.sfdcstatic.com/content/dam/web/en_us/www/documents/e-books/state-of-the-connected-customer-report-second-edition2018.pdf

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski

Biuro architektoniczne w Małopolsce - jak znaleźć studio projektowe w Krakowie i okolicach?
11.03.2024


Kraków informacje


Poszukiwanie biura architektonicznego w Małopolsce dla wielu osób jest poważnym wyzwaniem. Ten urokliwy region, nasycony historią, oferuje nie tylko malownicze krajobrazy, ale także duży wybór biur architektonicznych. Znalezienie dobrej firmy może jednak nie być tak prostym zadaniem. Na co więc warto zwrócić uwagę?Idealne biuro architektoniczne w Małopolsce - w jaki sposób wybrać? Warto rozpocz [ ... ]


Czy warto zamieszkać w Krakowie?
23.02.2024


Kraków informacje


Kraków jest jak perła w koronie polskich miast, skrywając w sobie setki lat historii, przepełniony nieskończoną liczbą zabytków oraz dynamiczną kulturą. Niezależnie od tego, czy jesteś miłośnikiem historii, entuzjastą kultury czy poszukujesz dynamicznego miejsca do życia i pracy, Kraków może być miejscem, które spełni twoje oczekiwania. W niniejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytan [ ... ]


Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
22.12.2021


Kraków informacje


Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe realizo [ ... ]


Pensje w górę dla juniorów w IT
05.11.2021


Kraków informacje


Wyobrażenie o wysokich zarobkach i dużej liczbie ofert pracy w branży IT jest znane od dawna. Doświadczeni programiści rzeczywiście nie mają na co narzekać. O juniorach jeszcze niedawno pisano jednak inaczej. W ich przypadku poziom wynagrodzenia był niższy, a znalezienie pracy wymagało cierpliwości. Ostatnie raporty, doniesienia i komentarze ekspertów mówią jednak o poprawiającej się sytuacji ju [ ... ]


Outsourcing IT w Krakowie - kto powinien korzystać z takich usług?
30.08.2021


Kraków informacje


Większość przedsiębiorców zgodzi się z tym, że trudno byłoby prowadzić nowoczesny biznes bez rozwiązań z dziedziny szeroko pojętego IT. Niemal każda firma korzysta dziś z takich narzędzi, jak skrzynka mailowa, strona internetowa, różnego rodzaju platformy zakupowe, oprogramowanie do księgowania, zarządzania magazynem i logistyką etc. Nawet w przedsiębiorstwach kompletnie niezwiązanych z IT szyb [ ... ]


Pozostałe Artykuły