Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Politykš Plików Cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.X

Partnerem portalu KrakowIT.pl jest
Reklama na KrakowIT.plReklama na KrakowIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)




Twoja kariera w Krakowie - zobacz aktualne oferty pracy w IT z dzisiaj!
Wyœwietlone:   Strona główna arrow Artykuły IT arrow Pozostałe arrow 3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy

Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT

ITO Marcin Zabiegaj ITO Marcin Zabiegaj
ul. Trębacza 26
Qumak-Sekom SA Qumak-Sekom SA
ul. Kobierzyńska 2
HOR.NET Polska Sp. z o.o. HOR.NET Polska Sp. z...
ul. Wielopole 12
NTT System - dział sprzedaży NTT System - dział s...
ul. Conrada 55B
K-Software K-Software
ul. Chopina 7
Motorola Software Group Poland Motorola Software Gr...
ul. Bobrzyńskiego 46
AICOM Sp. z o.o. AICOM Sp. z o.o.
os. Bohaterów Września 3
IrGen Company IrGen Company
ul. Wielicka 42/U1
ASCOMP S.A. ASCOMP S.A.
ul. Walerego Sławka 3
Sii Sp.z o.o - Oddział Kraków Sii Sp.z o.o - Oddzi...
ul. Krupnicza 16
Avamex s.c. Avamex s.c.
ul. Centralna 69
Enter IT Enter IT
ul. Syrokomli 11
Arc-Consulting Arc-Consulting
ul. Jozefitow 11/8
ALTKOM Akademia SA ALTKOM Akademia SA
ul. Mogilska 65
LANOX LANOX
ul. Prądnicka 95/20
INSOFT sp. z o.o. INSOFT sp. z o.o.
ul. Jasna 3A
Comarch SA Comarch SA
Al. Jana Pawła II 39 A
S4E S.A. S4E S.A.
ul. Biskupińska 3B
ESC S.A. ESC S.A.
ul. Mieszczańska 19
IT Vision Sp. z o.o. IT Vision Sp. z o.o.
ul. Chełmońskiego 166
Parasoft S.A. Parasoft S.A.
ul. Kiełkowskiego 9
Zakład Systemów Komputerowych Zakład Systemów Komp...
ul. Wadowicka 12
Telemetro Sp. z o.o. Telemetro Sp. z o.o.
ul. Kraszewskiego 36
Luxoft Poland Luxoft Poland
ul. Wadowicka 6
SKK System Kodów Kreskowych Sp. z o.o. SKK System Kodów Kre...
ul. Wadowicka 8A
PCP NET s.c PCP NET s.c
ul. Smocza 10
AdTaily Sp. z o.o. AdTaily Sp. z o.o.
ul. Kalwaryjska 35a/309
IBM BTO Business Consulting Services Sp. z o.o. IBM BTO Business Con...
ul. Armii Krajowej 18
Elkomp - sklep, serwis komputerowy Elkomp - sklep, serw...
ul. Wadowicka 6
Combidata Poland sp. z o.o. Combidata Poland sp....
ul. Rynek Główny 6
Soneta sp. z o.o. Soneta sp. z o.o.
ul. Wadowicka 8A
Hewitt Associates Sp. z o.o. Hewitt Associates Sp...
ul. Armii Krajowej 16
Sedlak & Sedlak Sedlak & Sedlak
ul. Królowej Jadwigi 189 B
IT.integro Sp. z o.o. IT.integro Sp. z o.o...
ul. Bolesława Szpunara 8c
Crowley Data Poland Sp. z o. o. Crowley Data Poland ...
ul. J. Lea 112
Sprzetkom.pl Sprzetkom.pl
os. Oświecenia 46 A
Systemy Informatyki Przemysłowej s.c Systemy Informatyki ...
ul. Śliwkowa 4
EPAM Systems Polska EPAM Systems Polska
ul. Kielecka 1/2
FHU PC PLUS FHU PC PLUS
ul. S. Grota Roweckiego
NetArt Spółka Akcyjna S.K.A. NetArt Spółka Akcyjn...
Rondo Mogilskie 1
Duda Software Duda Software
ul. Kobierzyńska 62/30
hauerpower hauerpower
ul. Kalwaryjska 69/9
Vobis S.A. Vobis S.A.
ul. Zakopiańska 62
Centrum Serwisowe GALILEO Centrum Serwisowe GA...
ul. Koszalińska 1
Grupa Onet.pl SA Grupa Onet.pl SA
ul. Gabrieli Zapolskiej 44
Amistad Sp. z o.o. Amistad Sp. z o.o.
Na Groblach 8/2
SABRE POLSKA Sp. z o.o. SABRE POLSKA Sp. z o...
ul. Wadowicka 6 D
coreService Polska S.A. - oddział coreService Polska S...
ul. Mogilska 43/704
IMS KOMPANIA INFORMATYCZNA IMS KOMPANIA INFORMA...
ul. Krupnicza 7/1u
Classcom Sp. z o.o. Classcom Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 48-50
INTERSYSTEM INTERSYSTEM
ul. Mazowiecka 25
Serwis Laptopów LaptiM Serwis Laptopów Lapt...
ul. Limanowskiego 46/2
TimeFrame Software sp. z o.o. TimeFrame Software s...
ul. Królowej Jadwigi 243B
GlobalLogic Poland sp. z o. o. GlobalLogic Poland s...
Puszkarska 7H
Land Studio Sp. z o.o. Land Studio Sp. z o....
ul. Wadowicka 8A
veranet.pl veranet.pl
os. Dywizjonu 303 21c
Compendium Centrum Edukacyjne Compendium Centrum E...
ul. Tatarska 5
Web INN S.A. Web INN S.A.
ul. Aleja Pokoju 78
DNS Polska Sp. z o.o. DNS Polska Sp. z o.o...
ul. Stawowa 119
Income Sp. z o.o. Income Sp. z o.o.
ul. Mogilska 121D/43
3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy PDF Drukuj Email

Firma Salesforce opublikowała drugą edycję badania trendów konsumenckich. Wyłaniają się z niego ważne wnioski dla firm, którym zależy na umacnianiu swojej pozycji rynkowej, tym bardziej, że oczekiwania klientów rosną, co ciągle rodzi nowe wyzwania.

Tegoroczna edycja raportu „State of the Connected Customer" to kontynuacja międzynarodowego badania przeprowadzonego przed rokiem przez Salesforce na tysiącach klientów B2B i B2C z kilkunastu krajów świata. Z raportu wynika, że oczekiwania klientów w stosunku do firm ciągle rosną – szczególnie wyraźnie widać potrzebę indywidualnego traktowania oraz chęć doświadczania pozytywnych wrażeń w kontaktach z dostawcami i nabywanymi produktami. Z zebranych danych wyłaniają się trzy generalne wnioski dla firm – w jakim kierunku powinny się rozwijać i na co kłaść nacisk, by wygrać konkurencję z resztą rynku?

Po pierwsze – innowacyjność

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na poziom innowacyjności dostawców. Trend ten jest wyraźniejszy w segmencie B2B, w którym aż dwie trzecie klientów (66%) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm (wśród konsumentów odsetek ten wynosi 56%). Z perspektywy klientów pojęcie innowacyjności jest łączone z jakością doświadczeń zakupowych zapewnianych przez dostawców. Chodzi zarówno o doświadczenia w kontaktach z samą firmą, jak i jej produktami i usługami. Ogół tych doświadczeń (tzw. Customer Experience) jest przez klientów rozumiany dwojako: z jednej strony są to indywidualne wrażenia w całym procesie sprzedaży i obsługi po zakupie (i to dotyczy bardzo wielu aspektów związanych z obsługą, komunikacją, czasem reakcji, jakością procesów itd.). Z drugiej strony jest to zdolność do zaspokojenia przez produkt lub usługę indywidualnych oczekiwań i potrzeb.

Jeśli firma chce być postrzegana jako innowacyjna, powinna koncentrować się na wdrażaniu strategii bazującej na dostarczaniu pozytywnych doświadczeń – w obszarach kontaktu i obsługi klienta a także w sposobie adresowania swojej oferty pod kątem konkretnych potrzeb klientów.

Z badania wynika, że satysfakcja klientów z kontaktu z firmą i jej produktami jest dziś strategicznym czynnikiem sukcesu w biznesie. Aż 4 na 5 klientów (80%) deklaruje, że ogół wrażeń z kontaktu z dostawcą jest równie ważny jak oferowane przez niego produkty i usługi. Co ważne, ponad połowa klientów (57%) porzuci dostawcę, gdy zorientuje się, że jego konkurent jest w stanie zapewnić lepsze doświadczenia. Znacznie więcej, bo aż trzy czwarte klientów deklaruje, że przechodzi do konkurencji, poszukują firm i marek, które odpowiadają ich oczekiwaniom i jeśli ich nie otrzymają, przejdą do konkurencji. Dane te wskazują, jak ważnym elementem strategii firm powinno być dziś dbanie o zadowolenie klientów.

Po drugie – indywidualne podejście do każdego klienta

82% klientów deklaruje, że podzieli się z firmą istotnymi informacjami o sobie, jeśli ta w zamian zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe – lepiej przygotuje ofertę, wyeliminuje nietrafiony przekaz reklamowy lub uwzględni indywidualne preferencje dotyczące np. rabatowania czy warunków dostawy.

Co ciekawe, aż 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za dany produkt lub usługę w zamian za lepsze doświadczenia w procesie zakupowym i obsłudze. Jednocześnie 59% klientów przyznaje, że bardzo ważne jest dla nich zaangażowanie firm w dostosowanie ofert i przekazu marketingowego w oparciu o dane z dotychczasowych interakcji.

Coraz silniejsza potrzeba personalizacji w relacji firma – klient rodzi pewien paradoks i ogromne wyzwanie dla biznesu. Okazuje się, że większość klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że powierzone przez nich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane. Z drugiej strony, bez szczegółowych danych o klientach, w tym oczywiście danych osobowych, firmy nie są w stanie zapewnić w pełni personalizowanej komunikacji w ofertowaniu i obsłudze klienta. Dla firm jedynym rozwiązaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, troska o edukowanie swoich klientów w zakresie wykorzystania przetwarzanych danych osobowych oraz utrzymywanie wysokiej przejrzystości procesów przetwarzania.

Firmy zdobywają jeszcze większe zaufanie, jeśli dadzą swoim klientom możliwość stałego kontrolowania sposobu i celu używania gromadzonych informacji. Takich firmom zaufa aż 92% klientów.

Po trzecie – wykorzystanie technologii

Cały rynek zmienia się z ogromną szybkością. W skali globalnej 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, których 5 lat temu nie było jeszcze na rynku i o których istnieniu nie wiedzieli. Na zmienność, która dotyczy produktów, kanałów dystrybucji i oczekiwań klientów nakłada się coraz większa adaptacja technologii mobilnych, przenoszenie procesów do chmury i coraz większa wola podejmowania interakcji z firmami przez Internet.

Sami klienci mówią, jak ważna z ich perspektywy jest technologia, którą wykorzystują dostawcy. Wg 59% klientów, firmy muszą dostarczać jak najnowocześniejsze doświadczenia cyfrowe, by w ogóle utrzymać się na rynku. Już 67% nabywców biznesowych woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych – to pokazuje, jak ważne dla firm jest dziś wykorzystanie technologii. Co bardzo ważne dla segmentu B2B – w tym obszarze nabywcy częściej przyznają, że postęp technologiczny zmienia ich zwyczaje zakupowe i podejście do dostawców.

A przecież technologia potrzebna jest również do zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi, spersonalizowanego targetowania ofert, szybkiej reakcji na działania podejmowane przez klientów – niezależnie od sposobu kontaktu. Salesforce podkreśla, jak ważne dla firm jest zapewnienie platformy do integrowania w jednym wygodnym dla użytkownika środowisku wieloźródłowych informacji o klientach, tak aby na jednym ekranie mieć dostęp do wszelkich danych niezbędnych do spełnienia oczekiwań klienta, gdy ten zwraca się do firmy. Dane te powinny być nie tylko zintegrowane, ale też dostępne w czasie rzeczywistym i na dowolnym urządzeniu mobilnym.

Najważniejsze dane z raportu:

  • 80% klientów twierdzi, że doświadczenie, które dostarcza firma jest równie ważne jak jej produkty i usługi,
  • 56% klientów (w tym 66% biznesowych) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm,
  • 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, które 5 lat temu nie istniały na rynku,
  • 56% klientów B2C twierdzi, że technologia zmienia ich oczekiwania w stosunku do firm. Odsetek ten wzrasta do 63% w segmencie nabywców B2B,
  • 59% klientów chce, by firmy wykorzystywały sztuczną inteligencję (AI) do poprawy ich doświadczeń konsumenckich,
  • 82% klientów podzieli się istotnymi informacjami o sobie w zamian za lepsze doświadczenia zakupowe, ale jednocześnie 62% klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że ich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane,
  • 72% klientów dzieli się z innymi dobrymi doświadczeniami. Złymi – 62%,
  • 57% klientów przeniesie się do konkurencji, jeśli ta zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe,
  • 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za lepsze doświadczenia w obszarze zakupów i obsługi klienta,
  • 59% klientów twierdzi, że zaangażowanie firm dostosowanie ofert do ich potrzeb w oparciu o przeszłe interakcje jest bardzo ważne,
  • dla 84% nabywców B2B zaufanie jest kluczowym czynnikiem w wyborze dostawcy,
  • 78% nabywców B2B poszukuje handlowców, którzy są zaufanymi doradcami posiadającymi wiedzę na temat ich potrzeb oraz branży w jakiej działają,
  • 67% nabywców B2B woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Pełna wersja raportu „State of the Connected Customer” znajduje się pod adresem: https://c1.sfdcstatic.com/content/dam/web/en_us/www/documents/e-books/state-of-the-connected-customer-report-second-edition2018.pdf

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski

Branża IT - cyfrowa gra o wszystko
20.09.2019


Kraków informacje


Polski rynek IT stał się swoistym polem bitwy i zaczyna przypominać scenariusz „Gry o Tron”. W toczących się bataliach wcale nie chodzi o klientów, bo tych raczej nie brakuje zarówno w Polsce, jak i za granicą. Kluczem do polskiego „żelaznego tronu” stali się pracownicy i to właśnie o nich walczą między sobą managerowie firm IT. Czy średnie i mniejsze softwarehouse& [ ... ]


W Polsce na niepełny etat pracuje milion osób (wg. Eurostat)
19.09.2019


Kraków informacje


Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w Polsce na niepełny etat pracuje 685 tys. kobiet oraz 315 tys. mężczyzn. Pracownicy zatrudnieni w niepełnym wymiarze stanowią 6,2% ogólnej liczby pracujących. Eksperci Personnel Service wskazują, że w całej Unii Europejskiej zatrudnieni na niepełny etat stanowią 19% ogółu pracujących. To aż trzykrotnie więcej niż w Polsce. Eurostat podał najnowsze da [ ... ]


Kraków - jak wybierać najlepsze biuro?
17.09.2019


Kraków informacje


Kraków to prężnie rozwijające się centrum biznesowe. O czym należy pamiętać wtedy, gdy szukamy dobrego biura na wynajem w stolicy Małopolski? Najczęściej Kraków kojarzony jest z atrakcjami turystycznymi, ale warto wskazać, że to także tutaj swoje siedziby oraz oddziały posiada wiele firm z Polski oraz z innych krajów. To drugie pod względem wielkości oraz ważności centrum biznesowe w kraju, któ [ ... ]


PPK - co powienien wiedzieć o PPK pracodawca?
16.09.2019


Kraków informacje


Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych nakazuje, aby każda firma lub instytucja, która zatrudnia co najmniej jedną osobę podlegającą ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym utworzyła PPK dla swoich pracowników. Pracodawcy mają coraz mniej czasu na dostosowanie do wymogów ustawy. 1 lipca 2019 roku ustawa zaczęła obowiązywać przedsiębiorstwa, które na dzień 31 grudnia 2018 roku zatrudniały m [ ... ]


Czy wielopokoleniowy zespół pracowników to atut?
16.09.2019


Kraków informacje


Pracownicy cenią współpracę w wielopokoleniowych zespołach. Taki wniosek wynika z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh w ramach projektu „Workforce United”. Większość ankietowanych (63%) przyznaje, że ​​lepiej pracuje w zespole złożonym z osób w różnym wieku, a 66% takie środowisko uznaje za atut firmy. Raport Ricoh pokazuje, że wejście na rynek pokolenia Z, które zap [ ... ]


Pozostałe Artykuły