Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Politykš Plików Cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.X

Partnerem portalu KrakowIT.pl jest
Reklama na KrakowIT.plReklama na KrakowIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)




Twoja kariera w Krakowie - zobacz aktualne oferty pracy w IT z dzisiaj!
Wyœwietlone:   Strona główna arrow Artykuły IT arrow Pozostałe arrow 3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy

Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT

System Services Sp. z o.o. System Services Sp. ...
ul. Gdyńska 2a/3
j-labs Sp. z o.o. j-labs Sp. z o.o.
ul. Montwiłła-Mireckiego 25
AdRem Software Sp. z o.o. AdRem Software Sp. z...
ul. Wadowicka 8a
Soneta sp. z o.o. Soneta sp. z o.o.
ul. Wadowicka 8A
Ecru Oprogramowanie Ecru Oprogramowanie
ul. Wenecja 2b/7-8
Xtend new media Sp. z.o.o. Xtend new media Sp. ...
Al. Słowackiego 39
VSoft Spółka Akcyjna VSoft Spółka Akcyjna
ul. Puszkarska 7J
Serwis Laptopów LaptiM Serwis Laptopów Lapt...
ul. Limanowskiego 46/2
IT.integro Sp. z o.o. IT.integro Sp. z o.o...
ul. Bolesława Szpunara 8c
FHU PC PLUS FHU PC PLUS
ul. S. Grota Roweckiego
SIETOM Kraków SIETOM Kraków
Al. Beliny Prażmowskiego 14
Enter IT Enter IT
ul. Syrokomli 11
Centrum Technik Sieciowych Sp. z o.o. Centrum Technik Siec...
ul. Kochanowskiego 28
INTERSYSTEM INTERSYSTEM
ul. Mazowiecka 25
IMS KOMPANIA INFORMATYCZNA IMS KOMPANIA INFORMA...
ul. Krupnicza 7/1u
Advisio Sp. z o.o. Advisio Sp. z o.o.
ul. Browarniana 23
IrGen Company IrGen Company
ul. Wielicka 42/U1
Avamex s.c. Avamex s.c.
ul. Centralna 69
E Direct Sp. z  o.o. Oddział  Małopolska E Direct Sp. z o.o....
ul. Gronostajowa 7
Telemetro Sp. z o.o. Telemetro Sp. z o.o.
ul. Kraszewskiego 36
CodeConcept Sp. z o.o. CodeConcept Sp. z o....
ul. Miłkowskiego 11/23
IBM BTO Business Consulting Services Sp. z o.o. IBM BTO Business Con...
ul. Armii Krajowej 18
IT Kontrakt - oddział Kraków IT Kontrakt - oddzia...
ul. Kamieńskiego 51
Qumak-Sekom SA Qumak-Sekom SA
ul. Kobierzyńska 2
Consultronix S.A. Consultronix S.A.
ul. Racławicka 58
TimeFrame Software sp. z o.o. TimeFrame Software s...
ul. Królowej Jadwigi 243B
ALTKOM Akademia SA ALTKOM Akademia SA
ul. Mogilska 65
SABRE POLSKA Sp. z o.o. SABRE POLSKA Sp. z o...
ul. Wadowicka 6 D
Grupa Onet.pl SA Grupa Onet.pl SA
ul. Gabrieli Zapolskiej 44
Bellatrix Internet Sp. z o.o. Bellatrix Internet S...
ul. Aleja Grottgera Artura 1/8
Nixsys s.c. Nixsys s.c.
ul. Mogilska 43
GlobalLogic Poland sp. z o. o. GlobalLogic Poland s...
Puszkarska 7H
ESC S.A. ESC S.A.
ul. Mieszczańska 19
veranet.pl veranet.pl
os. Dywizjonu 303 21c
K-Software K-Software
ul. Chopina 7
DNS Polska Sp. z o.o. DNS Polska Sp. z o.o...
ul. Stawowa 119
Hewitt Associates Sp. z o.o. Hewitt Associates Sp...
ul. Armii Krajowej 16
Crowley Data Poland Sp. z o. o. Crowley Data Poland ...
ul. J. Lea 112
SKK System Kodów Kreskowych Sp. z o.o. SKK System Kodów Kre...
ul. Wadowicka 8A
Centrum Serwisowe GALILEO Centrum Serwisowe GA...
ul. Koszalińska 1
PCP NET s.c PCP NET s.c
ul. Smocza 10
Visionsoft S.j. Systemy informatyczne Visionsoft S.j. Syst...
ul. Lea 112
AICOM Sp. z o.o. AICOM Sp. z o.o.
os. Bohaterów Września 3
Pro-Holding Sp. z o.o. Pro-Holding Sp. z o....
ul. Juliusza Lea 116
Sprzetkom.pl Sprzetkom.pl
os. Oświecenia 46 A
ADAPTA Sp. z o.o. ADAPTA Sp. z o.o.
ul. Sokołowskiego 31
WebService SOLIDEX Group WebService SOLIDEX G...
ul. J. Lea 124
hauerpower hauerpower
ul. Kalwaryjska 69/9
IT Vision Sp. z o.o. IT Vision Sp. z o.o.
ul. Chełmońskiego 166
Comarch SA Comarch SA
Al. Jana Pawła II 39 A
ITO Marcin Zabiegaj ITO Marcin Zabiegaj
ul. Trębacza 26
APUS Komputerowe Systemy Zarządzania Sp. z o.o. APUS Komputerowe Sys...
ul. Cystersów 21
Parasoft S.A. Parasoft S.A.
ul. Kiełkowskiego 9
Arc-Consulting Arc-Consulting
ul. Jozefitow 11/8
Araneo s.c. Araneo s.c.
ul. Gromadzka 66
LOYCON Sp. z o.o. LOYCON Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 37a
Web INN S.A. Web INN S.A.
ul. Aleja Pokoju 78
INSOFT sp. z o.o. INSOFT sp. z o.o.
ul. Jasna 3A
HOR.NET Polska Sp. z o.o. HOR.NET Polska Sp. z...
ul. Wielopole 12
AdTaily Sp. z o.o. AdTaily Sp. z o.o.
ul. Kalwaryjska 35a/309
3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy PDF Drukuj Email

Firma Salesforce opublikowała drugą edycję badania trendów konsumenckich. Wyłaniają się z niego ważne wnioski dla firm, którym zależy na umacnianiu swojej pozycji rynkowej, tym bardziej, że oczekiwania klientów rosną, co ciągle rodzi nowe wyzwania.

Tegoroczna edycja raportu „State of the Connected Customer" to kontynuacja międzynarodowego badania przeprowadzonego przed rokiem przez Salesforce na tysiącach klientów B2B i B2C z kilkunastu krajów świata. Z raportu wynika, że oczekiwania klientów w stosunku do firm ciągle rosną – szczególnie wyraźnie widać potrzebę indywidualnego traktowania oraz chęć doświadczania pozytywnych wrażeń w kontaktach z dostawcami i nabywanymi produktami. Z zebranych danych wyłaniają się trzy generalne wnioski dla firm – w jakim kierunku powinny się rozwijać i na co kłaść nacisk, by wygrać konkurencję z resztą rynku?

Po pierwsze – innowacyjność

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na poziom innowacyjności dostawców. Trend ten jest wyraźniejszy w segmencie B2B, w którym aż dwie trzecie klientów (66%) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm (wśród konsumentów odsetek ten wynosi 56%). Z perspektywy klientów pojęcie innowacyjności jest łączone z jakością doświadczeń zakupowych zapewnianych przez dostawców. Chodzi zarówno o doświadczenia w kontaktach z samą firmą, jak i jej produktami i usługami. Ogół tych doświadczeń (tzw. Customer Experience) jest przez klientów rozumiany dwojako: z jednej strony są to indywidualne wrażenia w całym procesie sprzedaży i obsługi po zakupie (i to dotyczy bardzo wielu aspektów związanych z obsługą, komunikacją, czasem reakcji, jakością procesów itd.). Z drugiej strony jest to zdolność do zaspokojenia przez produkt lub usługę indywidualnych oczekiwań i potrzeb.

Jeśli firma chce być postrzegana jako innowacyjna, powinna koncentrować się na wdrażaniu strategii bazującej na dostarczaniu pozytywnych doświadczeń – w obszarach kontaktu i obsługi klienta a także w sposobie adresowania swojej oferty pod kątem konkretnych potrzeb klientów.

Z badania wynika, że satysfakcja klientów z kontaktu z firmą i jej produktami jest dziś strategicznym czynnikiem sukcesu w biznesie. Aż 4 na 5 klientów (80%) deklaruje, że ogół wrażeń z kontaktu z dostawcą jest równie ważny jak oferowane przez niego produkty i usługi. Co ważne, ponad połowa klientów (57%) porzuci dostawcę, gdy zorientuje się, że jego konkurent jest w stanie zapewnić lepsze doświadczenia. Znacznie więcej, bo aż trzy czwarte klientów deklaruje, że przechodzi do konkurencji, poszukują firm i marek, które odpowiadają ich oczekiwaniom i jeśli ich nie otrzymają, przejdą do konkurencji. Dane te wskazują, jak ważnym elementem strategii firm powinno być dziś dbanie o zadowolenie klientów.

Po drugie – indywidualne podejście do każdego klienta

82% klientów deklaruje, że podzieli się z firmą istotnymi informacjami o sobie, jeśli ta w zamian zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe – lepiej przygotuje ofertę, wyeliminuje nietrafiony przekaz reklamowy lub uwzględni indywidualne preferencje dotyczące np. rabatowania czy warunków dostawy.

Co ciekawe, aż 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za dany produkt lub usługę w zamian za lepsze doświadczenia w procesie zakupowym i obsłudze. Jednocześnie 59% klientów przyznaje, że bardzo ważne jest dla nich zaangażowanie firm w dostosowanie ofert i przekazu marketingowego w oparciu o dane z dotychczasowych interakcji.

Coraz silniejsza potrzeba personalizacji w relacji firma – klient rodzi pewien paradoks i ogromne wyzwanie dla biznesu. Okazuje się, że większość klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że powierzone przez nich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane. Z drugiej strony, bez szczegółowych danych o klientach, w tym oczywiście danych osobowych, firmy nie są w stanie zapewnić w pełni personalizowanej komunikacji w ofertowaniu i obsłudze klienta. Dla firm jedynym rozwiązaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, troska o edukowanie swoich klientów w zakresie wykorzystania przetwarzanych danych osobowych oraz utrzymywanie wysokiej przejrzystości procesów przetwarzania.

Firmy zdobywają jeszcze większe zaufanie, jeśli dadzą swoim klientom możliwość stałego kontrolowania sposobu i celu używania gromadzonych informacji. Takich firmom zaufa aż 92% klientów.

Po trzecie – wykorzystanie technologii

Cały rynek zmienia się z ogromną szybkością. W skali globalnej 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, których 5 lat temu nie było jeszcze na rynku i o których istnieniu nie wiedzieli. Na zmienność, która dotyczy produktów, kanałów dystrybucji i oczekiwań klientów nakłada się coraz większa adaptacja technologii mobilnych, przenoszenie procesów do chmury i coraz większa wola podejmowania interakcji z firmami przez Internet.

Sami klienci mówią, jak ważna z ich perspektywy jest technologia, którą wykorzystują dostawcy. Wg 59% klientów, firmy muszą dostarczać jak najnowocześniejsze doświadczenia cyfrowe, by w ogóle utrzymać się na rynku. Już 67% nabywców biznesowych woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych – to pokazuje, jak ważne dla firm jest dziś wykorzystanie technologii. Co bardzo ważne dla segmentu B2B – w tym obszarze nabywcy częściej przyznają, że postęp technologiczny zmienia ich zwyczaje zakupowe i podejście do dostawców.

A przecież technologia potrzebna jest również do zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi, spersonalizowanego targetowania ofert, szybkiej reakcji na działania podejmowane przez klientów – niezależnie od sposobu kontaktu. Salesforce podkreśla, jak ważne dla firm jest zapewnienie platformy do integrowania w jednym wygodnym dla użytkownika środowisku wieloźródłowych informacji o klientach, tak aby na jednym ekranie mieć dostęp do wszelkich danych niezbędnych do spełnienia oczekiwań klienta, gdy ten zwraca się do firmy. Dane te powinny być nie tylko zintegrowane, ale też dostępne w czasie rzeczywistym i na dowolnym urządzeniu mobilnym.

Najważniejsze dane z raportu:

  • 80% klientów twierdzi, że doświadczenie, które dostarcza firma jest równie ważne jak jej produkty i usługi,
  • 56% klientów (w tym 66% biznesowych) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm,
  • 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, które 5 lat temu nie istniały na rynku,
  • 56% klientów B2C twierdzi, że technologia zmienia ich oczekiwania w stosunku do firm. Odsetek ten wzrasta do 63% w segmencie nabywców B2B,
  • 59% klientów chce, by firmy wykorzystywały sztuczną inteligencję (AI) do poprawy ich doświadczeń konsumenckich,
  • 82% klientów podzieli się istotnymi informacjami o sobie w zamian za lepsze doświadczenia zakupowe, ale jednocześnie 62% klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że ich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane,
  • 72% klientów dzieli się z innymi dobrymi doświadczeniami. Złymi – 62%,
  • 57% klientów przeniesie się do konkurencji, jeśli ta zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe,
  • 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za lepsze doświadczenia w obszarze zakupów i obsługi klienta,
  • 59% klientów twierdzi, że zaangażowanie firm dostosowanie ofert do ich potrzeb w oparciu o przeszłe interakcje jest bardzo ważne,
  • dla 84% nabywców B2B zaufanie jest kluczowym czynnikiem w wyborze dostawcy,
  • 78% nabywców B2B poszukuje handlowców, którzy są zaufanymi doradcami posiadającymi wiedzę na temat ich potrzeb oraz branży w jakiej działają,
  • 67% nabywców B2B woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Pełna wersja raportu „State of the Connected Customer” znajduje się pod adresem: https://c1.sfdcstatic.com/content/dam/web/en_us/www/documents/e-books/state-of-the-connected-customer-report-second-edition2018.pdf

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski

Ericsson Mobility Report: rozwój sieci 5G szybszy niż przewidywano
12.06.2019


Kraków informacje


  Oczekuje się, że w roku 2024 liczba subskrypcji 5G wyniesie 1,9 mld, gdyż operatorzy zwiększają liczbę wdrożeń, a użytkownicy przechodzą na urządzenia 5G Przewiduje się, że do końca roku 2024 zasięg 5G obejmie 45 procent populacji świata Oczekuje się, że w roku 2024 sieci 5G będą obsługiwać 35% globalnego ruchu mobilnego Wczesny impet i entuzjazm wobec sieci 5G sprawiły, że firm [ ... ]


Sii Polska po raz drugi z tytułem Great Place to Work Europe
06.06.2019


Kraków informacje


— Nagroda Great Place to Work ma dla nas szczególne znaczenie. Dzięki niej jesteśmy pewni, że obrany przez nas kierunek jest właściwy — mówi Joanna Kucharska, Chief Human Resources Officer w Sii Polska, odbierająca wyróżnienie w Sztokholmie. — Już na samym starcie wiedzieliśmy, że chcemy być wyjątkową firmą, która owszem przynosi zysk, ale będący wynikiem tylko i wyłącznie uc [ ... ]


Ericsson i SoftBank wprowadzą w Japonii sieć 5G
03.06.2019


Kraków informacje


Ericsson dostarczy firmie SoftBank sieć dostępu radiowego pracującą w średnim i wysokim paśmie 5G, a także rozbuduje obecną sieć LTE Wybór firmy Ericsson jako dostawcy technologii 5G to efekt wspólnych działań w zakresie weryfikacji koncepcji Obie firmy planują dalsze prace nad rozwojem wykorzystania technologii 5G Firma Ericsson (NASDAQ: ERIC) została wybranym przez SoftBank dostawcą [ ... ]


Jaki laptop najlepiej wybrać?
28.05.2019


Kraków informacje


Laptop to obecnie powszechnie wykorzystywane urządzenie, które na wielu płaszczyznach staje się pomocne i znacznie ułatwia nam funkcjonowanie. Dlatego nie powinno być zaskoczenia, że każdy kto będzie chciał kupić laptop będzie chciał, by wybrane przez niego urządzenie było rzeczywiście jak najlepsze i spełniało indywidualne oczekiwania kupującego. Na tym polu dzieje się na rynku bardzo wiele i  [ ... ]


System ERP a system CRM dla firm - co wybrać?
26.04.2019


Kraków informacje


Zastosowanie systemów informatycznych w firmie umożliwiających gromadzenie danych w jednym miejscu i ich wykorzystywanie w poszczególnych modułach przyporządkowanych do działów w firmie pozwala na harmonijny rozwój i koordynację wszystkich procesów. Do wdrożenia systemów i monitorowania ich działania potrzebna jest opieka informatyczna. Warto zatem skorzystać z usług profesjonalnej firmy IT. Do  [ ... ]


Pozostałe Artykuły