Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Politykš Plików Cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.X

Partnerem portalu KrakowIT.pl jest
Reklama na KrakowIT.plReklama na KrakowIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)




Twoja kariera w Krakowie - zobacz aktualne oferty pracy w IT z dzisiaj!
Wyœwietlone:   Strona główna arrow Artykuły IT arrow Pozostałe arrow 3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy

Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT

Motorola Software Group Poland Motorola Software Gr...
ul. Bobrzyńskiego 46
Grupa Onet.pl SA Grupa Onet.pl SA
ul. Gabrieli Zapolskiej 44
dmt - Systemy Informatyczne sp. z o.o. dmt - Systemy Inform...
ul. Wł. Żeleńskiego 103
SABRE POLSKA Sp. z o.o. SABRE POLSKA Sp. z o...
ul. Wadowicka 6 D
ADAPTA Sp. z o.o. ADAPTA Sp. z o.o.
ul. Sokołowskiego 31
IrGen Company IrGen Company
ul. Wielicka 42/U1
AICOM Sp. z o.o. AICOM Sp. z o.o.
os. Bohaterów Września 3
Serwis Laptopów LaptiM Serwis Laptopów Lapt...
ul. Limanowskiego 46/2
IMS KOMPANIA INFORMATYCZNA IMS KOMPANIA INFORMA...
ul. Krupnicza 7/1u
Centrum Technik Sieciowych Sp. z o.o. Centrum Technik Siec...
ul. Kochanowskiego 28
AdTaily Sp. z o.o. AdTaily Sp. z o.o.
ul. Kalwaryjska 35a/309
ALTKOM Akademia SA ALTKOM Akademia SA
ul. Mogilska 65
Luxoft Poland Luxoft Poland
ul. Wadowicka 6
Compendium Centrum Edukacyjne Compendium Centrum E...
ul. Tatarska 5
Amistad Sp. z o.o. Amistad Sp. z o.o.
Na Groblach 8/2
Europejski Instytut Technologii Informatycznych i Certyfikacji Europejski Instytut ...
W. Sławka 3
Systemy Informatyki Przemysłowej s.c Systemy Informatyki ...
ul. Śliwkowa 4
Duda Software Duda Software
ul. Kobierzyńska 62/30
Software Mind S.A. Software Mind S.A.
ul. Bociana 22A
Pulsar Projekt Pulsar Projekt
ul. Sołtysowska 12a, biuro 89
Qumak-Sekom SA Qumak-Sekom SA
ul. Kobierzyńska 2
ASCOMP S.A. ASCOMP S.A.
ul. Walerego Sławka 3
FHU PC PLUS FHU PC PLUS
ul. S. Grota Roweckiego
EPAM Systems Polska EPAM Systems Polska
ul. Kielecka 1/2
Combidata Poland sp. z o.o. Combidata Poland sp....
ul. Rynek Główny 6
CodeConcept Sp. z o.o. CodeConcept Sp. z o....
ul. Miłkowskiego 11/23
IT Kontrakt - oddział Kraków IT Kontrakt - oddzia...
ul. Kamieńskiego 51
Veracomp SA Veracomp SA
ul. Zawiła 61
LOYCON Sp. z o.o. LOYCON Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 37a
Nixsys s.c. Nixsys s.c.
ul. Mogilska 43
Xtend new media Sp. z.o.o. Xtend new media Sp. ...
Al. Słowackiego 39
Crowley Data Poland Sp. z o. o. Crowley Data Poland ...
ul. J. Lea 112
Land Studio Sp. z o.o. Land Studio Sp. z o....
ul. Wadowicka 8A
Zakład Systemów Komputerowych Zakład Systemów Komp...
ul. Wadowicka 12
NetArt Spółka Akcyjna S.K.A. NetArt Spółka Akcyjn...
Rondo Mogilskie 1
Advisio Sp. z o.o. Advisio Sp. z o.o.
ul. Browarniana 23
AdRem Software Sp. z o.o. AdRem Software Sp. z...
ul. Wadowicka 8a
Araneo s.c. Araneo s.c.
ul. Gromadzka 66
S4E S.A. S4E S.A.
ul. Biskupińska 3B
Soneta sp. z o.o. Soneta sp. z o.o.
ul. Wadowicka 8A
ITO Marcin Zabiegaj ITO Marcin Zabiegaj
ul. Trębacza 26
K-Software K-Software
ul. Chopina 7
Stream Communications Sp. z o.o. Stream Communication...
Aleja 29-go Listopada 130
IT Vision Sp. z o.o. IT Vision Sp. z o.o.
ul. Chełmońskiego 166
Ecru Oprogramowanie Ecru Oprogramowanie
ul. Wenecja 2b/7-8
ITEKNA Polska Sp. z o.o. ITEKNA Polska Sp. z ...
ul. Ludwinowska 7
Arc-Consulting Arc-Consulting
ul. Jozefitow 11/8
SKK System Kodów Kreskowych Sp. z o.o. SKK System Kodów Kre...
ul. Wadowicka 8A
LANOX LANOX
ul. Prądnicka 95/20
Classcom Sp. z o.o. Classcom Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 48-50
Sii Sp.z o.o - Oddział Kraków Sii Sp.z o.o - Oddzi...
ul. Krupnicza 16
Elkomp - sklep, serwis komputerowy Elkomp - sklep, serw...
ul. Wadowicka 6
PCP NET s.c PCP NET s.c
ul. Smocza 10
Web INN S.A. Web INN S.A.
ul. Aleja Pokoju 78
Pro-Holding Sp. z o.o. Pro-Holding Sp. z o....
ul. Juliusza Lea 116
IT4Business IT4Business
ul. Romanowicza 11
TimeFrame Software sp. z o.o. TimeFrame Software s...
ul. Królowej Jadwigi 243B
j-labs Sp. z o.o. j-labs Sp. z o.o.
ul. Montwiłła-Mireckiego 25
Telemetro Sp. z o.o. Telemetro Sp. z o.o.
ul. Kraszewskiego 36
Sedlak & Sedlak Sedlak & Sedlak
ul. Królowej Jadwigi 189 B
3 czynniki decydujące o sukcesie i rozwoju firmy PDF Drukuj Email

Firma Salesforce opublikowała drugą edycję badania trendów konsumenckich. Wyłaniają się z niego ważne wnioski dla firm, którym zależy na umacnianiu swojej pozycji rynkowej, tym bardziej, że oczekiwania klientów rosną, co ciągle rodzi nowe wyzwania.

Tegoroczna edycja raportu „State of the Connected Customer" to kontynuacja międzynarodowego badania przeprowadzonego przed rokiem przez Salesforce na tysiącach klientów B2B i B2C z kilkunastu krajów świata. Z raportu wynika, że oczekiwania klientów w stosunku do firm ciągle rosną – szczególnie wyraźnie widać potrzebę indywidualnego traktowania oraz chęć doświadczania pozytywnych wrażeń w kontaktach z dostawcami i nabywanymi produktami. Z zebranych danych wyłaniają się trzy generalne wnioski dla firm – w jakim kierunku powinny się rozwijać i na co kłaść nacisk, by wygrać konkurencję z resztą rynku?

Po pierwsze – innowacyjność

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na poziom innowacyjności dostawców. Trend ten jest wyraźniejszy w segmencie B2B, w którym aż dwie trzecie klientów (66%) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm (wśród konsumentów odsetek ten wynosi 56%). Z perspektywy klientów pojęcie innowacyjności jest łączone z jakością doświadczeń zakupowych zapewnianych przez dostawców. Chodzi zarówno o doświadczenia w kontaktach z samą firmą, jak i jej produktami i usługami. Ogół tych doświadczeń (tzw. Customer Experience) jest przez klientów rozumiany dwojako: z jednej strony są to indywidualne wrażenia w całym procesie sprzedaży i obsługi po zakupie (i to dotyczy bardzo wielu aspektów związanych z obsługą, komunikacją, czasem reakcji, jakością procesów itd.). Z drugiej strony jest to zdolność do zaspokojenia przez produkt lub usługę indywidualnych oczekiwań i potrzeb.

Jeśli firma chce być postrzegana jako innowacyjna, powinna koncentrować się na wdrażaniu strategii bazującej na dostarczaniu pozytywnych doświadczeń – w obszarach kontaktu i obsługi klienta a także w sposobie adresowania swojej oferty pod kątem konkretnych potrzeb klientów.

Z badania wynika, że satysfakcja klientów z kontaktu z firmą i jej produktami jest dziś strategicznym czynnikiem sukcesu w biznesie. Aż 4 na 5 klientów (80%) deklaruje, że ogół wrażeń z kontaktu z dostawcą jest równie ważny jak oferowane przez niego produkty i usługi. Co ważne, ponad połowa klientów (57%) porzuci dostawcę, gdy zorientuje się, że jego konkurent jest w stanie zapewnić lepsze doświadczenia. Znacznie więcej, bo aż trzy czwarte klientów deklaruje, że przechodzi do konkurencji, poszukują firm i marek, które odpowiadają ich oczekiwaniom i jeśli ich nie otrzymają, przejdą do konkurencji. Dane te wskazują, jak ważnym elementem strategii firm powinno być dziś dbanie o zadowolenie klientów.

Po drugie – indywidualne podejście do każdego klienta

82% klientów deklaruje, że podzieli się z firmą istotnymi informacjami o sobie, jeśli ta w zamian zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe – lepiej przygotuje ofertę, wyeliminuje nietrafiony przekaz reklamowy lub uwzględni indywidualne preferencje dotyczące np. rabatowania czy warunków dostawy.

Co ciekawe, aż 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za dany produkt lub usługę w zamian za lepsze doświadczenia w procesie zakupowym i obsłudze. Jednocześnie 59% klientów przyznaje, że bardzo ważne jest dla nich zaangażowanie firm w dostosowanie ofert i przekazu marketingowego w oparciu o dane z dotychczasowych interakcji.

Coraz silniejsza potrzeba personalizacji w relacji firma – klient rodzi pewien paradoks i ogromne wyzwanie dla biznesu. Okazuje się, że większość klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że powierzone przez nich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane. Z drugiej strony, bez szczegółowych danych o klientach, w tym oczywiście danych osobowych, firmy nie są w stanie zapewnić w pełni personalizowanej komunikacji w ofertowaniu i obsłudze klienta. Dla firm jedynym rozwiązaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, troska o edukowanie swoich klientów w zakresie wykorzystania przetwarzanych danych osobowych oraz utrzymywanie wysokiej przejrzystości procesów przetwarzania.

Firmy zdobywają jeszcze większe zaufanie, jeśli dadzą swoim klientom możliwość stałego kontrolowania sposobu i celu używania gromadzonych informacji. Takich firmom zaufa aż 92% klientów.

Po trzecie – wykorzystanie technologii

Cały rynek zmienia się z ogromną szybkością. W skali globalnej 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, których 5 lat temu nie było jeszcze na rynku i o których istnieniu nie wiedzieli. Na zmienność, która dotyczy produktów, kanałów dystrybucji i oczekiwań klientów nakłada się coraz większa adaptacja technologii mobilnych, przenoszenie procesów do chmury i coraz większa wola podejmowania interakcji z firmami przez Internet.

Sami klienci mówią, jak ważna z ich perspektywy jest technologia, którą wykorzystują dostawcy. Wg 59% klientów, firmy muszą dostarczać jak najnowocześniejsze doświadczenia cyfrowe, by w ogóle utrzymać się na rynku. Już 67% nabywców biznesowych woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych – to pokazuje, jak ważne dla firm jest dziś wykorzystanie technologii. Co bardzo ważne dla segmentu B2B – w tym obszarze nabywcy częściej przyznają, że postęp technologiczny zmienia ich zwyczaje zakupowe i podejście do dostawców.

A przecież technologia potrzebna jest również do zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi, spersonalizowanego targetowania ofert, szybkiej reakcji na działania podejmowane przez klientów – niezależnie od sposobu kontaktu. Salesforce podkreśla, jak ważne dla firm jest zapewnienie platformy do integrowania w jednym wygodnym dla użytkownika środowisku wieloźródłowych informacji o klientach, tak aby na jednym ekranie mieć dostęp do wszelkich danych niezbędnych do spełnienia oczekiwań klienta, gdy ten zwraca się do firmy. Dane te powinny być nie tylko zintegrowane, ale też dostępne w czasie rzeczywistym i na dowolnym urządzeniu mobilnym.

Najważniejsze dane z raportu:

  • 80% klientów twierdzi, że doświadczenie, które dostarcza firma jest równie ważne jak jej produkty i usługi,
  • 56% klientów (w tym 66% biznesowych) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm,
  • 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, które 5 lat temu nie istniały na rynku,
  • 56% klientów B2C twierdzi, że technologia zmienia ich oczekiwania w stosunku do firm. Odsetek ten wzrasta do 63% w segmencie nabywców B2B,
  • 59% klientów chce, by firmy wykorzystywały sztuczną inteligencję (AI) do poprawy ich doświadczeń konsumenckich,
  • 82% klientów podzieli się istotnymi informacjami o sobie w zamian za lepsze doświadczenia zakupowe, ale jednocześnie 62% klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że ich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane,
  • 72% klientów dzieli się z innymi dobrymi doświadczeniami. Złymi – 62%,
  • 57% klientów przeniesie się do konkurencji, jeśli ta zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe,
  • 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za lepsze doświadczenia w obszarze zakupów i obsługi klienta,
  • 59% klientów twierdzi, że zaangażowanie firm dostosowanie ofert do ich potrzeb w oparciu o przeszłe interakcje jest bardzo ważne,
  • dla 84% nabywców B2B zaufanie jest kluczowym czynnikiem w wyborze dostawcy,
  • 78% nabywców B2B poszukuje handlowców, którzy są zaufanymi doradcami posiadającymi wiedzę na temat ich potrzeb oraz branży w jakiej działają,
  • 67% nabywców B2B woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Pełna wersja raportu „State of the Connected Customer” znajduje się pod adresem: https://c1.sfdcstatic.com/content/dam/web/en_us/www/documents/e-books/state-of-the-connected-customer-report-second-edition2018.pdf

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski

Gdzie Ci programiści tak bardzo potrzebni?
22.03.2019


Kraków informacje


Unia Europejska zmaga się z niedoborem specjalistów w dziedzinie programowania. Najnowsze szacunki mówią, że chodzi o ponad pół miliona wakatów. Chętni do pracy są, ale często ich umiejętności nie idą w parze z oczekiwaniami pracodawców. Programiści to najlepiej zarabiająca grupa spośród wszystkich speców w branży IT. Zaczynając pracę po studiach można liczyć na zarobki w wysokości 3000 zł, im [ ... ]


Ericsson włączy 5G na całym świecie w roku 2019
03.03.2019


Kraków informacje


Prezes Ericssona (NASDAQ: ERIC) Börje Ekholm stwierdził, że firma przejdzie w roku 2019 - w skali globalnej - na standard 5G, oferując swoim klientom pełna gamę dopracowanych, bezpiecznych i dostępnych od ręki produktów. Podczas spotkania z dziennikarzami i analitykami otwierającego konferencję MWC 2019 w Barcelonie, zauważył on, że sieci 5G będą pełnić rolę krytycznej infrastruktury krajowej or [ ... ]


Weekend w Parku Wodnym w Krakowie
15.02.2019


Kraków informacje


Kraków to miasto, które daje mieszkańcom wiele możliwości spędzenia wolnego czasu. Popołudnie na rolkach, wieczór na siłowni czy weekend w Parku Wodnym w Krakowie to tylko niektóre z opcji, jakie mają do wyboru Krakowianie. Jak najlepiej aktywnie spędzać czas w Krakowie? Dlaczego warto to robić? Aktywność i rozrywka Jedną z zalet aktywnego spędzania wolnego czasu jest przyjemność, jaką można [ ... ]


Jak technologie zmieniają zmianę pracy
22.01.2019


Kraków informacje


Jeszcze 10 lat temu głównym źródłem ofert pracy była drukowana prasa, a cały proces rekrutacji wymagał osobistego stawienia się na spotkaniu. Dzisiaj oferta pracy, szczególnie w branży IT, jest produktem, który można nabyć wirtualnie. Branża IT jest niekwestionowanym dowodem na to, jak w praktyce wygląda rynek pracownika. To tutaj pracownik jest klientem premium, o którego zabiegają pracodawcy. [ ... ]


69 proc. firm na świecie wytwarza oprogramowanie metodyką Agile, a 23 proc. w podejściu DevOps
18.01.2019


Kraków informacje


Aż 81 proc. menadżerów IT na świecie uważa, że wytwarzanie oprogramowania metodyką DevOps w sposób znaczący ogranicza czas potrzebny na stworzenie systemu IT lub aplikacji, a wdrożenie DevOps we własnej organizacji jest jednym z najważniejszych wyzwań dla ich firmy – wynika z badań firmy GitLab. Jednocześnie jednak, jak pokazuje badanie firmy 2nd Watch, tylko 22 proc. firm połączyło zespoł [ ... ]


Pozostałe Artykuły