Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Politykš Plików Cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.X

Partnerem portalu KrakowIT.pl jest
Reklama na KrakowIT.plReklama na KrakowIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)




Twoja kariera w Krakowie - zobacz aktualne oferty pracy w IT z dzisiaj!
Wyœwietlone:   Strona główna arrow Artykuły IT arrow Orange arrow Orange Mobile Exposure 2010 - Polacy lubią mobilne media

Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT

SKK System Kodów Kreskowych Sp. z o.o. SKK System Kodów Kre...
ul. Wadowicka 8A
Income Sp. z o.o. Income Sp. z o.o.
ul. Mogilska 121D/43
Classcom Sp. z o.o. Classcom Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 48-50
Avamex s.c. Avamex s.c.
ul. Centralna 69
Elkomp - sklep, serwis komputerowy Elkomp - sklep, serw...
ul. Wadowicka 6
dmt - Systemy Informatyczne sp. z o.o. dmt - Systemy Inform...
ul. Wł. Żeleńskiego 103
Europejski Instytut Technologii Informatycznych i Certyfikacji Europejski Instytut ...
W. Sławka 3
Telemetro Sp. z o.o. Telemetro Sp. z o.o.
ul. Kraszewskiego 36
Combidata Poland sp. z o.o. Combidata Poland sp....
ul. Rynek Główny 6
Motorola Software Group Poland Motorola Software Gr...
ul. Bobrzyńskiego 46
Xtend new media Sp. z.o.o. Xtend new media Sp. ...
Al. Słowackiego 39
IT4Business IT4Business
ul. Romanowicza 11
IT Kontrakt - oddział Kraków IT Kontrakt - oddzia...
ul. Kamieńskiego 51
Serwis laptopów Elektromatt Kraków Serwis laptopów Elek...
ul. Rusznikarska 14
Veracomp SA Veracomp SA
ul. Zawiła 61
Stream Communications Sp. z o.o. Stream Communication...
Aleja 29-go Listopada 130
Soneta sp. z o.o. Soneta sp. z o.o.
ul. Wadowicka 8A
LANOX LANOX
ul. Prądnicka 95/20
Sprzetkom.pl Sprzetkom.pl
os. Oświecenia 46 A
Compendium Centrum Edukacyjne Compendium Centrum E...
ul. Tatarska 5
FHU PC PLUS FHU PC PLUS
ul. S. Grota Roweckiego
INTERSYSTEM INTERSYSTEM
ul. Mazowiecka 25
Qumak-Sekom SA Qumak-Sekom SA
ul. Kobierzyńska 2
Parasoft S.A. Parasoft S.A.
ul. Kiełkowskiego 9
Pro-Holding Sp. z o.o. Pro-Holding Sp. z o....
ul. Juliusza Lea 116
K-Software K-Software
ul. Chopina 7
Comarch SA Comarch SA
Al. Jana Pawła II 39 A
WebService SOLIDEX Group WebService SOLIDEX G...
ul. J. Lea 124
AdRem Software Sp. z o.o. AdRem Software Sp. z...
ul. Wadowicka 8a
LOYCON Sp. z o.o. LOYCON Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 37a
ASCOMP S.A. ASCOMP S.A.
ul. Walerego Sławka 3
Centrum Technik Sieciowych Sp. z o.o. Centrum Technik Siec...
ul. Kochanowskiego 28
IT.integro Sp. z o.o. IT.integro Sp. z o.o...
ul. Bolesława Szpunara 8c
Land Studio Sp. z o.o. Land Studio Sp. z o....
ul. Wadowicka 8A
Hewitt Associates Sp. z o.o. Hewitt Associates Sp...
ul. Armii Krajowej 16
ADAPTA Sp. z o.o. ADAPTA Sp. z o.o.
ul. Sokołowskiego 31
IBM BTO Business Consulting Services Sp. z o.o. IBM BTO Business Con...
ul. Armii Krajowej 18
AdTaily Sp. z o.o. AdTaily Sp. z o.o.
ul. Kalwaryjska 35a/309
Visionsoft S.j. Systemy informatyczne Visionsoft S.j. Syst...
ul. Lea 112
hauerpower hauerpower
ul. Kalwaryjska 69/9
NTT System - dział sprzedaży NTT System - dział s...
ul. Conrada 55B
Bellatrix Internet Sp. z o.o. Bellatrix Internet S...
ul. Aleja Grottgera Artura 1/8
Software Mind S.A. Software Mind S.A.
ul. Bociana 22A
Web INN S.A. Web INN S.A.
ul. Aleja Pokoju 78
CodeConcept Sp. z o.o. CodeConcept Sp. z o....
ul. Miłkowskiego 11/23
Systemy Informatyki Przemysłowej s.c Systemy Informatyki ...
ul. Śliwkowa 4
HOR.NET Polska Sp. z o.o. HOR.NET Polska Sp. z...
ul. Wielopole 12
Ecru Oprogramowanie Ecru Oprogramowanie
ul. Wenecja 2b/7-8
IMS KOMPANIA INFORMATYCZNA IMS KOMPANIA INFORMA...
ul. Krupnicza 7/1u
Arc-Consulting Arc-Consulting
ul. Jozefitow 11/8
SABRE POLSKA Sp. z o.o. SABRE POLSKA Sp. z o...
ul. Wadowicka 6 D
Crowley Data Poland Sp. z o. o. Crowley Data Poland ...
ul. J. Lea 112
S4E S.A. S4E S.A.
ul. Biskupińska 3B
Advisio Sp. z o.o. Advisio Sp. z o.o.
ul. Browarniana 23
Amistad Sp. z o.o. Amistad Sp. z o.o.
Na Groblach 8/2
Grupa Onet.pl SA Grupa Onet.pl SA
ul. Gabrieli Zapolskiej 44
EPAM Systems Polska EPAM Systems Polska
ul. Kielecka 1/2
Luxoft Poland Luxoft Poland
ul. Wadowicka 6
PCP NET s.c PCP NET s.c
ul. Smocza 10
APUS Komputerowe Systemy Zarządzania Sp. z o.o. APUS Komputerowe Sys...
ul. Cystersów 21
Orange Mobile Exposure 2010 - Polacy lubią mobilne media PDF Drukuj Email

OrangePolacy znacznie częściej niż użytkownicy mobilnego internetu w innych krajach europejskich wyszukują informacje za pomocą telefonu komórkowego, wynika z opublikowanego przez Orange badania „Mobile Exposure 2010”. Badanie dotyczy sposobów, w jaki użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z mobilnego internetu oraz dostępnych za jego pośrednictwem treści. Tegoroczna edycja objęła Wielką Brytanię, Francję, Hiszpanię oraz Polskę, gdzie badanie zostało przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia. Realizatorem badania był TNS Global a koordynatorem Wirtualna Polska.

Wyniki badania pokazują, jak, kiedy, dlaczego i gdzie europejscy użytkownicy mediów mobilnych uzyskują dostęp do treści, informacji i rozrywki. Dzięki porównaniu zebranych wyników uwidaczniają także różnice preferencji użytkowników w poszczególnych krajach. Na przykład w Polsce, w odróżnieniu od Wielkiej Brytanii i Francji użytkownicy wolą korzystać z mobilnego internetu w telefonie za pomocą aplikacji a nie przeglądarki www. Analiza danych wynikających z badania pozwala markom działających w  różnych sektorach lepiej komunikować się ze swoimi odbiorcami.

Polska woli aplikację

  • Użytkownicy telefonów mobilnych w Polsce wolą uzyskiwać dostęp do mobilnego internetu raczej przez aplikację, niż przez przeglądarkę (odpowiednio 45% i 39%), natomiast we Francji i Wielkiej Brytanii występuje tendencja odwrotna.
  • Polscy mężczyźni są bardziej skłonni uzyskiwać dostęp do informacji przez aplikacje niż kobiety (odpowiednio 50% i 37%).
  • 40% Europejczyków szybko sprawdza informacje na swoich urządzeniach mobilnych,
    a następnie czyta je dokładniej za pomocą komputera PC.

Dostęp przez aplikacje jest najbardziej preferowany w Polsce, gdzie 45% użytkowników mediów mobilnych woli wyszukiwać informacje i treści za pomocą aplikacji. W Hiszpanii proporcje są wyrównane: z przeglądarki i z aplikacji korzysta po 42% użytkowników. W innych krajach występuje niechęć do aplikacji. Widać to zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie użytkownicy zdecydowanie wolą przeglądarkę (70%) niż aplikacje mobilne (55%). We Francji przeglądarkę preferuje 68% użytkowników, a aplikacje 60%.

72% polskich użytkowników chętnie wyszukuje te same informacje na telefonie i na komputerze. Sugeruje to, że popularność aplikacji wiąże się z możliwością oferowania rozszerzenia mobilnego, chociaż sposób dostępu jest inny, niż przez przeglądarkę internetową na komputerze. Podobnie jak bezpłatne treści w internecie wpłynęły na tradycyjne media, łatwość obsługi i niskie koszty w największym stopniu decydują o rosnącej popularności mediów mobilnych. Europejscy użytkownicy najbardziej cenią w mediach mobilnych takie zalety, jak oszczędność czasu (44%), jakość nawigacji (42%) i szybki dostęp (29%). Cena aplikacji jest mniej istotną barierą dla użytkowników w Wielkiej Brytanii i Francji (odpowiednio 13% i 20%), gdzie mobilny internet jest bardziej dojrzały, natomiast w Polsce (41%) i Hiszpanii (28%) jest ona większym problemem.

Paul Francois Fournier, wiceprezes wykonawczy działu reklamy Orange, mówi: „Wyniki te odzwierciedlają aktualną dojrzałość poszczególnych rynków, ale także dają obraz przyszłych trendów w użytkowaniu mediów mobilnych. We Francji i Wielkiej Brytanii, gdzie internet mobilny jest już bardziej ustabilizowany, jest więcej stron zoptymalizowanych pod kątem telefonów komórkowych i obsługa jest łatwiejsza, co zachęca do korzystania z przeglądarki. Mimo że obecnie w Hiszpanii i Polsce mniej korzysta się z mobilnej przeglądarki, uważamy, że ten sposób będzie się upowszechniał ze wzrostem popularności smartfonów, lepszym wykorzystaniem ofert cenowych i dostępności szybszych technologii dostępu do sieci”.

Wpływ mediów mobilnych na inne media

Badanie wykazało także rosnący wpływ mediów mobilnych na korzystanie z mediów tradycyjnych. Obecnie wpływają one negatywnie na media drukowane. 19% użytkowników mediów mobilnych w Polsce podaje, że czytają mniej magazynów, a 21% czyta mniej gazet. Ten trend będzie się prawdopodobnie utrzymywał, ponieważ coraz więcej konsumentów będzie używać smartfonów i tabletów. Jednakże wpływ na upowszechnienie internetu jest pozytywny — korzysta z niego 36% użytkowników mediów mobilnych. Ponadto 24% więcej słucha radia, a 19% więcej ogląda telewizję. Stacje telewizyjne mogą zyskać najbardziej na obsłudze użytkowników mobilnych zwiększając liczbę programów interaktywnych. Dane pokazują także, jaką rolę odgrywają urządzenia mobilne jako rozszerzenie dostępu do mediów z komputera PC. 40% Europejczyków szybko sprawdza informacje na swoich urządzeniach mobilnych, a następnie czyta je dokładniej po powrocie do komputera PC.

Paul Francois Fournier mówi dalej: „Marki i firmy medialne mają dużą szansę wykorzystania technologii mobilnej do lepszej komunikacji z klientami. Mogą to być nadawcy poszukujący rozmówców do udziału w programie telewizyjnym, albo sprzedawcy detaliczni starający się zintegrować sprzedaż przez internet z usługami opartymi na lokalizacji. Dzięki współpracy z reklamodawcami, którym zapewniamy wyjątkowo szczegółowe informacje o użytkownikach mobilnych, Orange ułatwia markom optymalne wykorzystywanie możliwości technologii mobilnej w sposób, który daje korzyści także mobilnym klientom.

Zaufanie klientów — rozwój m-handlu

Orange Mobile Exposure 2010 pokazuje aktualne nastawienie do m-handlu oraz perspektywy rozwoju płatności mobilnych. Mimo, że cena jest pewną barierą dla użytkowników w Polsce, 64% chętnie dokonuje płatności, rezerwacji lub zakupów za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Dla porównania — do tych celów wykorzystuje swoje urządzenia mobilne 48% użytkowników we Francji, 43% w Hiszpanii i 39% w Wielkiej Brytanii.

Badanie pokazuje także znaczenie zaufania, zarówno do operatorów, jaki marek próbujących wykorzystać zainteresowanie m-handlem. W Polsce zaufanie do marki jest bardziej istotne dla kobiet, niż dla mężczyzn (odpowiednio 86% i 71%). W ogólnym przekroju dla ponad trzech czwartych użytkowników mediów mobilnych w Europie ważne jest, aby odwiedzane przez nich serwisy były im znane i cieszyły się ich zaufaniem (75% w Polsce, 83% we Francji, 87% w Hiszpanii i 92% w Wielkiej Brytanii).

O klientach — jak, gdzie, kiedy i dlaczego Europejczycy używają mediów mobilnych

Badanie Mobile Exposure dostarcza też informacji o tym jak zmieniają się zachowania użytkowników mediów mobilnych zależnie od miejsca, w którym się znajdują i rodzaju aktywności (np. korzystanie z poczty elektronicznej lub sieci społecznościowej), co umożliwia Orange utworzenie przejrzystego obrazu i porównanie tych zachowań w poszczególnych krajach. W Polsce mobilny internet jest wykorzystywany przez 73% użytkowników w czasie gdy są w domu, przez 59% poza domem, przez 59% w czasie pobytu w pracy lub w szkole i przez 54% w autobusie lub pociągu. W domu najczęściej jest on używany do pobierania muzyki (76%) i oglądania wideo (66%), a poza domem do przeglądania map ulic (62%), wyszukiwania w Internecie (52%) i szybkiego wysyłania wiadomości (44%). W Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Polsce respondenci dłużej przeglądają internet poza domem niż w domu, co sugeruje, że wraz z poprawą jakości sieci przeglądanie w ruchu będzie coraz powszechniejsze. 

Z badania wynika także, z jakich informacji i treści najczęściej korzystają użytkownicy w Europie. We wszystkich czterech krajach poczta elektroniczna jest używana częściej niż sieci społecznościowe. Zyskują również popularność usługi wideo i związane z lokalizacją, na przykład informacje lokalne przesyłane na telefon:

Najczęściej używane

Wielka Brytania

Francja

Hiszpania

Polska

1

E-mail (60%)

E-mail (60%)

Geolokacja (44%)

E-mail (44%)

2

Sieci społecznościowe (44%)

Geolokacja (42%)

E-mail (41%)

Geolokacja (44%)

3

Geolokacja (39%)

Sieci społecznościowe (40%)

Sieci społecznościowe (36%)

Sieci społecznościowe (39%)

4

Komunikator (32%)

Oglądanie TV (35%)

Komunikator (30%)

Oglądanie TV (35%)

Badanie zostało przeprowadzone równolegle z wprowadzeniem na rynek nowego narzędzia do planowania kampanii i badania rynku, Orange Mobile Targeting Monitor (OMTM), opracowanego dla europejskiej branży reklamowej. To pierwsza tego typu usługa na rynku, opracowana w oparciu o wyniki niezależnego badania Mobile Exposure.  Pozwoli ona firmom lepiej zrozumieć użytkowników mediów mobilnych i łatwiej do nich docierać przez tworzenie kampanii łączących we właściwych proporcjach wykorzystanie form mobilnych z innymi formatami. Narzędzie Mobile Targeting Monitor jest już dostępne, wyłącznie w sieci reklamowej Orange (Orange Advertising Network).


*   *   *


Orange Exposure 2010

Badanie ankietowe przeprowadzone przez TNS Global na zlecenie Orange. Badanie zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce, gdzie realizatorem badania była Wirtualna Polska. Faza kalibracji obejmowała 2000 bezpośrednich wywiadów, w każdym z krajów. Badanie zostało przeprowadzone główne online z udziałem:

  • Wielka Brytania: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 450 użytkowników iPhone’ów
  • Francja: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 450 użytkowników iPhone’ów
  • Hiszpania: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 450 użytkowników iPhone’ów
  • Polska: 1000 użytkowników smartfonów

Informacje o Orange

Orange jest główną marką France Telecom, jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie. Ma prawie 131 mln klientów i oferuje usługi Internetowe, telewizji kablowej i telefonii komórkowej w większości krajów, w których Grupa prowadzi działalność. Według stanu na koniec 2009 r. wartość sprzedaży France Telecom wyniosła 44,8 mld EUR (w pierwszej połowie 2010 r. 22,1 mld EUR). Na dzień 30 czerwca 2010 r. Grupa miała łącznie 182 mln klientów w 32 krajach Liczba ta obejmuje 123,1 mln klientów telefonii komórkowej i 13,2 mln klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu (ADSL) na całym świecie. Orange jest trzecim co do wielkości operatorem telefonii komórkowej i trzecim co do wielkości dostawcą szerokopasmowego Internetu (ADSL) w Europie oraz, pod marką Orange Business Services, jednym z największych na świecie dostawców usług telekomunikacyjnych dla przedsiębiorstw międzynarodowych.

Spółka France Telecom jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (przedział A) i na nowojorskiej giełdzie NYSE.

Orange w Polsce pojawił się 5 września 2005 roku zastępując popularną markę Idea. Operator sieci Orange – PTK Centertel Sp. z o.o., jest liderem rynku usług mobilnych. Z jego usług korzysta ponad 14 mln klientów. Pod marką Orange sprzedawana jest telefonia komórkowa, telefonia stacjonarna, mobilny i stacjonarny dostęp do internetu, transmisja danych oraz usługi multimedialne: mobilna telewizja, mobilny portal czy kontent muzyczny. Całkowity zasięg sieci Orange obejmuje 99,5 proc. populacji. Właścicielem PTK Centertel jest w 100 % Telekomunikacja Polska.

 
« poprzedni artykuł


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski

Biuro architektoniczne w Małopolsce - jak znaleźć studio projektowe w Krakowie i okolicach?
11.03.2024


Kraków informacje


Poszukiwanie biura architektonicznego w Małopolsce dla wielu osób jest poważnym wyzwaniem. Ten urokliwy region, nasycony historią, oferuje nie tylko malownicze krajobrazy, ale także duży wybór biur architektonicznych. Znalezienie dobrej firmy może jednak nie być tak prostym zadaniem. Na co więc warto zwrócić uwagę?Idealne biuro architektoniczne w Małopolsce - w jaki sposób wybrać? Warto rozpocz [ ... ]


Czy warto zamieszkać w Krakowie?
23.02.2024


Kraków informacje


Kraków jest jak perła w koronie polskich miast, skrywając w sobie setki lat historii, przepełniony nieskończoną liczbą zabytków oraz dynamiczną kulturą. Niezależnie od tego, czy jesteś miłośnikiem historii, entuzjastą kultury czy poszukujesz dynamicznego miejsca do życia i pracy, Kraków może być miejscem, które spełni twoje oczekiwania. W niniejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytan [ ... ]


Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
22.12.2021


Kraków informacje


Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe realizo [ ... ]


Pensje w górę dla juniorów w IT
05.11.2021


Kraków informacje


Wyobrażenie o wysokich zarobkach i dużej liczbie ofert pracy w branży IT jest znane od dawna. Doświadczeni programiści rzeczywiście nie mają na co narzekać. O juniorach jeszcze niedawno pisano jednak inaczej. W ich przypadku poziom wynagrodzenia był niższy, a znalezienie pracy wymagało cierpliwości. Ostatnie raporty, doniesienia i komentarze ekspertów mówią jednak o poprawiającej się sytuacji ju [ ... ]


Outsourcing IT w Krakowie - kto powinien korzystać z takich usług?
30.08.2021


Kraków informacje


Większość przedsiębiorców zgodzi się z tym, że trudno byłoby prowadzić nowoczesny biznes bez rozwiązań z dziedziny szeroko pojętego IT. Niemal każda firma korzysta dziś z takich narzędzi, jak skrzynka mailowa, strona internetowa, różnego rodzaju platformy zakupowe, oprogramowanie do księgowania, zarządzania magazynem i logistyką etc. Nawet w przedsiębiorstwach kompletnie niezwiązanych z IT szyb [ ... ]


Pozostałe Artykuły