Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Politykš Plików Cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.X

Partnerem portalu KrakowIT.pl jest
Reklama na KrakowIT.plReklama na KrakowIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)




Twoja kariera w Krakowie - zobacz aktualne oferty pracy w IT z dzisiaj!
Wyœwietlone:   Strona główna arrow Artykuły IT arrow Biznes arrow Raport o użytkownikach urządzeń mobilnych

Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT

Sedlak & Sedlak Sedlak & Sedlak
ul. Królowej Jadwigi 189 B
"PKP Informatyka" Sp...
Plac Jana Matejki 12
CodeConcept Sp. z o.o. CodeConcept Sp. z o....
ul. Miłkowskiego 11/23
Centrum Technik Sieciowych Sp. z o.o. Centrum Technik Siec...
ul. Kochanowskiego 28
Sprzetkom.pl Sprzetkom.pl
os. Oświecenia 46 A
IBM BTO Business Consulting Services Sp. z o.o. IBM BTO Business Con...
ul. Armii Krajowej 18
Consultronix S.A. Consultronix S.A.
ul. Racławicka 58
SIETOM Kraków SIETOM Kraków
Al. Beliny Prażmowskiego 14
Enter IT Enter IT
ul. Syrokomli 11
Araneo s.c. Araneo s.c.
ul. Gromadzka 66
Luxoft Poland Luxoft Poland
ul. Wadowicka 6
E Direct Sp. z  o.o. Oddział  Małopolska E Direct Sp. z o.o....
ul. Gronostajowa 7
Avamex s.c. Avamex s.c.
ul. Centralna 69
AdTaily Sp. z o.o. AdTaily Sp. z o.o.
ul. Kalwaryjska 35a/309
IT Kontrakt - oddział Kraków IT Kontrakt - oddzia...
ul. Kamieńskiego 51
Crowley Data Poland Sp. z o. o. Crowley Data Poland ...
ul. J. Lea 112
Hewitt Associates Sp. z o.o. Hewitt Associates Sp...
ul. Armii Krajowej 16
ADAPTA Sp. z o.o. ADAPTA Sp. z o.o.
ul. Sokołowskiego 31
Combidata Poland sp. z o.o. Combidata Poland sp....
ul. Rynek Główny 6
LOYCON Sp. z o.o. LOYCON Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 37a
ITEKNA Polska Sp. z o.o. ITEKNA Polska Sp. z ...
ul. Ludwinowska 7
Sii Sp.z o.o - Oddział Kraków Sii Sp.z o.o - Oddzi...
ul. Krupnicza 16
TimeFrame Software sp. z o.o. TimeFrame Software s...
ul. Królowej Jadwigi 243B
Nixsys s.c. Nixsys s.c.
ul. Mogilska 43
ESC S.A. ESC S.A.
ul. Mieszczańska 19
K-Software K-Software
ul. Chopina 7
System Services Sp. z o.o. System Services Sp. ...
ul. Gdyńska 2a/3
VSoft Spółka Akcyjna VSoft Spółka Akcyjna
ul. Puszkarska 7J
Motorola Software Group Poland Motorola Software Gr...
ul. Bobrzyńskiego 46
dmt - Systemy Informatyczne sp. z o.o. dmt - Systemy Inform...
ul. Wł. Żeleńskiego 103
hauerpower hauerpower
ul. Kalwaryjska 69/9
Soneta sp. z o.o. Soneta sp. z o.o.
ul. Wadowicka 8A
WebService SOLIDEX Group WebService SOLIDEX G...
ul. J. Lea 124
Land Studio Sp. z o.o. Land Studio Sp. z o....
ul. Wadowicka 8A
IrGen Company IrGen Company
ul. Wielicka 42/U1
ASCOMP S.A. ASCOMP S.A.
ul. Walerego Sławka 3
Compendium Centrum Edukacyjne Compendium Centrum E...
ul. Tatarska 5
Amistad Sp. z o.o. Amistad Sp. z o.o.
Na Groblach 8/2
NetArt Spółka Akcyjna S.K.A. NetArt Spółka Akcyjn...
Rondo Mogilskie 1
Grupa Onet.pl SA Grupa Onet.pl SA
ul. Gabrieli Zapolskiej 44
IMS KOMPANIA INFORMATYCZNA IMS KOMPANIA INFORMA...
ul. Krupnicza 7/1u
Bellatrix Internet Sp. z o.o. Bellatrix Internet S...
ul. Aleja Grottgera Artura 1/8
S4E S.A. S4E S.A.
ul. Biskupińska 3B
GlobalLogic Poland sp. z o. o. GlobalLogic Poland s...
Puszkarska 7H
Duda Software Duda Software
ul. Kobierzyńska 62/30
Classcom Sp. z o.o. Classcom Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 48-50
DNS Polska Sp. z o.o. DNS Polska Sp. z o.o...
ul. Stawowa 119
Stream Communications Sp. z o.o. Stream Communication...
Aleja 29-go Listopada 130
Xtend new media Sp. z.o.o. Xtend new media Sp. ...
Al. Słowackiego 39
SKK System Kodów Kreskowych Sp. z o.o. SKK System Kodów Kre...
ul. Wadowicka 8A
PCP NET s.c PCP NET s.c
ul. Smocza 10
Systemy Informatyki Przemysłowej s.c Systemy Informatyki ...
ul. Śliwkowa 4
IT4Business IT4Business
ul. Romanowicza 11
INSOFT sp. z o.o. INSOFT sp. z o.o.
ul. Jasna 3A
AdRem Software Sp. z o.o. AdRem Software Sp. z...
ul. Wadowicka 8a
Pro-Holding Sp. z o.o. Pro-Holding Sp. z o....
ul. Juliusza Lea 116
Europejski Instytut Technologii Informatycznych i Certyfikacji Europejski Instytut ...
W. Sławka 3
FHU PC PLUS FHU PC PLUS
ul. S. Grota Roweckiego
Centrum Serwisowe GALILEO Centrum Serwisowe GA...
ul. Koszalińska 1
Web INN S.A. Web INN S.A.
ul. Aleja Pokoju 78
Raport o użytkownikach urządzeń mobilnych PDF Drukuj Email

„2014 Mobile Behavior Report” firmy Salesforce mówi o skali wykorzystania przez społeczeństwo urządzeń mobilnych. W raporcie ukazano m.in. konsumenckie trendy zachowań, które dla biznesu mogą być podpowiedzą, jak dostosowywać się do preferencji i oczekiwań klientów.

Salesforce przeprowadziło badanie na reprezentacyjnej grupie 470 chętnych, analizując wykorzystanie w codziennym życiu smartfonów i tabletów. Badanie uzupełniono indywidualnymi wywiadami. „2014 Mobile Behavior Report” koncentruje się na:

  • wzorcach behawioralnych użytkowników mobilnych,
  • oczekiwaniach konsumentów w zakresie budowania relacji z markami,
  • ocenie wpływu technologii mobilnych na życie konsumentów.

Raport ukazuje społeczność, w której przeważająca większość ludzi nie rozstaje się ze swoimi smartfonami.

Smartfony już nieodzowne w codziennym życiu

Wyniki badania wskazują, że urządzenia mobilne zmieniają codzienne życie ludzi w stopniu porównywalnym do wprowadzenia elektryczności czy upowszechnienia samochodów. Aż 85% badanych uważa urządzenia mobilne za najważniejsze narzędzie codziennego użytku – określane wręcz „centralnym ośrodkiem codziennego życia”.

Raport ujawnia m.in., że:

  • 89% badanych uważa, że urządzenia mobilne pozwalają być w stałym kontakcie z bliskimi i mieć natychmiastowy dostęp do informacji o charakterze rozrywkowym i/lub kulturalnym (nadchodzące imprezy towarzyskie, wydarzenia kulturalne itp.),
  • według 89%, urządzenia mobilne dają możliwość bycia w łączności ze wszystkim, co dzieje się na świecie,
  • 3,3 godziny – średnio tyle czasu każdego dnia użytkownicy poświęcają swoim urządzeniom mobilnym.

Wyzwania dla administratorów serwisów

Dla biznesu ważne jest, że aż 54% badanych uważa, iż mobilne wersje stron internetowych mają ograniczone funkcjonalności i zawierają niewystarczającą ilość informacji. W ich opinii, komunikacja z użytkownikami za pomocą serwisów internetowych to dziś dla biznesu jedna z głównych kwestii do reorganizacji.

Wyzwania dla zarządzających markami i komunikacją

Większość użytkowników urządzeń mobilnych jest otwarta na komunikację z producentami ulubionych produktów. Otwartość dobrze ukazuje powszechna chęć udostępniania danych o sobie oraz gotowość do otrzymywania od producentów różnego rodzaju powiadomień o promocjach, ofercie i innych okazjach zakupowych. Na udostępnianie swojej lokalizacji zgadza się 71% badanych. 64% chętnie otrzyma powiadomienia typu push, w tym e-maile. Aby być w lepszym kontakcie z marką, aż 60% badanych jest gotowych wykorzystywać specyficzne aplikacje. Na powiadomienia SMS godzi się najmniej osób, ale to i tak ponad połowa – 54%.

Powiadomienia SMS i e-mail są przez badanych wskazywane jako bardzo skuteczne wspierające decyzje zakupowe – takiego zdania jest aż 95% badanych. Więcej niż 8 na 10 użytkowników w ciągu ostatnich 6 miesięcy dokonało zakupu na podstawie otrzymanych w ten sposób informacji. Jednak spośród osób niewyrażających zgodny na otrzymywanie wiadomości e-mail niemal połowa (43%) uważa je za uciążliwe. Podobnie jest w przypadku powiadomień SMS jest niska ocena dostarczanych tym kanałem informacji – są one nieprzydatne i nieinteresujące.

Biznes, który chce nadążać za mobilnymi społecznościami ma wiele lekcji do odrobienia. Użytkownicy urządzeń mobilnych wskazują, jak ważne jest dla nich dostosowywanie częstotliwości komunikacji z odpowiednio do ich osobistych preferencji. Wśród użytkowników widać podziały, np. na zwolenników i przeciwników udostępniania firmom informacji o swojej lokalizacji lub wyrażaniu zgody na otrzymywanie powiadomień o ofertach. Producentom trudno będzie zjednać sobie grupę kontestatorów, jeśli nie pokażą, że potrafią budować komunikację przez pryzmat potrzeb i oczekiwań jednostek. W dialogu z klientami powinny pojawiać się wartości doceniane przez konsumentów.

Dobrym przykładem na poparcie tych słów jest fakt, że 53% użytkowników mobilnych „lubi” lub śledzi ulubione marki w mediach społecznościowych, ale 46% uważa, że marki na swoich profilach nie dostarczają istotnych informacji. Jak widać, samo utrzymywanie profilu marki i wypłacanie honorariów agencjom nie wystarcza do tego, by przekonać do siebie połowę społeczeństwa.

Mobilność to wolność

Dla 32% uczestników badania mobilność kojarzy się z wolnością, rozumianą przede wszystkim jako możliwość korzystania z urządzenia gdziekolwiek się jest (szczególnie w podróży, w trakcie przemieszczania się). Już sam fakt posiadania urządzenia mobilnego daje poczucie wolności. Dla badanych kluczowa jest swoboda oraz bycie w łączności z życiem społecznym i biznesowym w dowolnym czasie i miejscu.

Smartfon vs tablet

Z raportu wynika, że dla zdecydowanej większości użytkowników mobilnych tablet jest tylko dodatkowym urządzeniem, które nie może zastąpić smartfona. Opinię tę podkreśla fakt, że osoby posiadające oba urządzenia użytkują smartfon tyle samo czasu w porównaniu do tych, którzy nie mają tableta.

Badani utożsamiają mobilność z własnym smartfonem (54% wskazań). Jedynie 14% jako swoje pierwsze i główne urządzenie mobilne wymienia tablet lub czytnik. Co ciekawe, aż 73% posiadaczy smartfonów dysponuje tabletem. Posiadacze dwóch urządzeń (telefon i tablet) najliczniej reprezentowani są przez grupę w wieku 35+ (w tej grupie wiekowej aż 81% użytkowników smartfonów ma również tablet). Grupa ta identyfikowana jest jako ta, której w porównaniu z młodszym pokoleniem łatwiej kupić dodatkowy sprzęt. Poza tym, wiele osób 35+ wykorzystuje tablet do pracy, często jako urządzenie zastępujące komputer stacjonarny lub notebook.

Badanie „2014 Mobile Behavior Report” wskazuje ponadto, że:

  • 65% badanych używa tabletu podczas oglądania telewizji przynajmniej raz dziennie,
  • 41% użytkowników korzysta z tabletu i smartfonu jednocześnie przynajmniej raz dziennie,
  • tablety w porównaniu do smartfonów używane są częściej w domu,
  • tablety wykorzystywane są najczęściej do korzystania z poczty e-mail (69%) oraz wyszukiwania informacji (70%) w sieci (przynajmniej raz dziennie),
  • smartfony najczęściej wykorzystywane są do obsługi poczty e-mail (91%) oraz wysyłania wiadomości tekstowych (90% wskazań),
  • tablety w porównaniu do smartfonów częściej używane są do działań biernych, takich jak oglądanie filmów (40% na tablecie, 30% na smartfonie), czy czytanie (57% na tablecie, 43% na smartfonie),
  • tablety są częściej wykorzystywane do przeglądania stron i mediów typu: Twitter, YouTube, Amazon, Facebook, portale informacyjne czy wyszukiwarki internetowe. Smartfony częściej wykorzystuje się do przeglądania Yahoo, Pinterest czy informacji o pogodzie.

Co jest ważne dla użytkowników?

W kontekście kontaktu z biznesem większość badanych zwraca uwagę na dostępność użytecznych treści, bezproblemowe użytkowanie serwisów oraz wyrazistość marki produktu. Ludziom najbardziej zależy na bezproblemowym dostępie do interesujących ich treści, niezależnie od tego, z jakiego narzędzia właśnie korzystają. Wyniki raportu jednoznacznie wskazują, że na rynku nadal są duże potrzeby doskonalenia mobilnej komunikacji firm z klientami. Dla biznesu dobre kierunki rozwoju to optymalizacja stron internetowych na potrzeby urządzeń mobilnych oraz podejmowanie komunikacji bezpośredniej z użytkownikami. Firmy, które lepiej sprostają tym wymaganiom będą łatwiej wygrywać wyścig o klientów.

Pełna treść raportu Salesforce dostępna jest pod adresem:
http://www.exacttarget.com/sites/exacttarget/files/deliverables/etmc-2014mobilebehaviorreport.pdf

Komentarz do raportu

„Jeśli dziś firma chce na bieżąco wychwytywać szanse płynące z mobilności, potrzebuje technologii, która w czasie rzeczywistym da jej wiedzę o aktywnościach i zachowaniu jej obecnych i potencjalnych klientów. Taka wiedza jednak nie wystarczy. Potrzeba również umiejętności właściwego i do tego szybkiego działania, adekwatnego do indywidualnych oczekiwań i sytuacji klienta. A to wymaga wdrożenia określonych procesów i kompetencji, które w tradycyjnych modelach biznesowych zazwyczaj są nie niewystarczające lub ich nie ma. To umiejętne powiązanie technologii z nowymi procesami ukierunkowanymi na obsługę, dialog i współpracę z użytkownikami mobilnymi jest dziś dla firm jednym z głównych wyzwań” – powiedział Krzysztof Augustynowicz, Senior Account Executive Emerging Markets w Salesforce

Dlaczego konsumenci decydują się na otrzymywanie pocztą elektroniczną powiadomień od marki
Chęć wykorzystania kuponów lub rabatów 80%
Chęć bycia na bieżąco 57%
Szybki dostęp do informacji 43%
Łatwy dostęp do informacji istotnych dla użytkownika 38%
Aby nie szukać informacji na stronie internetowej 33%

raport urządzenia mobilne

Użytkownikom mobilnym polecamy również: pozyczkamobilna.pl oraz przezsmartfona.pl

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski

Biuro architektoniczne w Małopolsce - jak znaleźć studio projektowe w Krakowie i okolicach?
11.03.2024


Kraków informacje


Poszukiwanie biura architektonicznego w Małopolsce dla wielu osób jest poważnym wyzwaniem. Ten urokliwy region, nasycony historią, oferuje nie tylko malownicze krajobrazy, ale także duży wybór biur architektonicznych. Znalezienie dobrej firmy może jednak nie być tak prostym zadaniem. Na co więc warto zwrócić uwagę?Idealne biuro architektoniczne w Małopolsce - w jaki sposób wybrać? Warto rozpocz [ ... ]


Czy warto zamieszkać w Krakowie?
23.02.2024


Kraków informacje


Kraków jest jak perła w koronie polskich miast, skrywając w sobie setki lat historii, przepełniony nieskończoną liczbą zabytków oraz dynamiczną kulturą. Niezależnie od tego, czy jesteś miłośnikiem historii, entuzjastą kultury czy poszukujesz dynamicznego miejsca do życia i pracy, Kraków może być miejscem, które spełni twoje oczekiwania. W niniejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytan [ ... ]


Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
22.12.2021


Kraków informacje


Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe realizo [ ... ]


Pensje w górę dla juniorów w IT
05.11.2021


Kraków informacje


Wyobrażenie o wysokich zarobkach i dużej liczbie ofert pracy w branży IT jest znane od dawna. Doświadczeni programiści rzeczywiście nie mają na co narzekać. O juniorach jeszcze niedawno pisano jednak inaczej. W ich przypadku poziom wynagrodzenia był niższy, a znalezienie pracy wymagało cierpliwości. Ostatnie raporty, doniesienia i komentarze ekspertów mówią jednak o poprawiającej się sytuacji ju [ ... ]


Outsourcing IT w Krakowie - kto powinien korzystać z takich usług?
30.08.2021


Kraków informacje


Większość przedsiębiorców zgodzi się z tym, że trudno byłoby prowadzić nowoczesny biznes bez rozwiązań z dziedziny szeroko pojętego IT. Niemal każda firma korzysta dziś z takich narzędzi, jak skrzynka mailowa, strona internetowa, różnego rodzaju platformy zakupowe, oprogramowanie do księgowania, zarządzania magazynem i logistyką etc. Nawet w przedsiębiorstwach kompletnie niezwiązanych z IT szyb [ ... ]


Pozostałe Artykuły