Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Politykš Plików Cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.X

Partnerem portalu KrakowIT.pl jest
Reklama na KrakowIT.plReklama na KrakowIT.pl  Wspďż˝praca biznesowaZostań Patronem Honorowym (oferta dla firm IT)




Twoja kariera w Krakowie - zobacz aktualne oferty pracy w IT z dzisiaj!
Wyœwietlone:   Strona główna arrow Artykuły IT arrow Biznes arrow Polkomtel wykorzystuje Microsoft Dynamics CRM jako platformę wsparcia sprzedaży B2B

Kraków - losowo wybrane Firmy z bazy Firm branży IT

DNS Polska Sp. z o.o. DNS Polska Sp. z o.o...
ul. Stawowa 119
Elkomp - sklep, serwis komputerowy Elkomp - sklep, serw...
ul. Wadowicka 6
IT Vision Sp. z o.o. IT Vision Sp. z o.o.
ul. Chełmońskiego 166
Sii Sp.z o.o - Oddział Kraków Sii Sp.z o.o - Oddzi...
ul. Krupnicza 16
ADAPTA Sp. z o.o. ADAPTA Sp. z o.o.
ul. Sokołowskiego 31
HOR.NET Polska Sp. z o.o. HOR.NET Polska Sp. z...
ul. Wielopole 12
Pulsar Projekt Pulsar Projekt
ul. Sołtysowska 12a, biuro 89
EPAM Systems Polska EPAM Systems Polska
ul. Kielecka 1/2
Nixsys s.c. Nixsys s.c.
ul. Mogilska 43
Hewitt Associates Sp. z o.o. Hewitt Associates Sp...
ul. Armii Krajowej 16
NetArt Spółka Akcyjna S.K.A. NetArt Spółka Akcyjn...
Rondo Mogilskie 1
ITO Marcin Zabiegaj ITO Marcin Zabiegaj
ul. Trębacza 26
Amistad Sp. z o.o. Amistad Sp. z o.o.
Na Groblach 8/2
IBM BTO Business Consulting Services Sp. z o.o. IBM BTO Business Con...
ul. Armii Krajowej 18
Web INN S.A. Web INN S.A.
ul. Aleja Pokoju 78
Soneta sp. z o.o. Soneta sp. z o.o.
ul. Wadowicka 8A
E Direct Sp. z  o.o. Oddział  Małopolska E Direct Sp. z o.o....
ul. Gronostajowa 7
SIETOM Kraków SIETOM Kraków
Al. Beliny Prażmowskiego 14
SABRE POLSKA Sp. z o.o. SABRE POLSKA Sp. z o...
ul. Wadowicka 6 D
Stream Communications Sp. z o.o. Stream Communication...
Aleja 29-go Listopada 130
K-Software K-Software
ul. Chopina 7
Vobis S.A. Vobis S.A.
ul. Zakopiańska 62
IrGen Company IrGen Company
ul. Wielicka 42/U1
Income Sp. z o.o. Income Sp. z o.o.
ul. Mogilska 121D/43
IT Kontrakt - oddział Kraków IT Kontrakt - oddzia...
ul. Kamieńskiego 51
Pro-Holding Sp. z o.o. Pro-Holding Sp. z o....
ul. Juliusza Lea 116
Araneo s.c. Araneo s.c.
ul. Gromadzka 66
Xtend new media Sp. z.o.o. Xtend new media Sp. ...
Al. Słowackiego 39
Comarch SA Comarch SA
Al. Jana Pawła II 39 A
Arc-Consulting Arc-Consulting
ul. Jozefitow 11/8
Serwis laptopów Elektromatt Kraków Serwis laptopów Elek...
ul. Rusznikarska 14
GlobalLogic Poland sp. z o. o. GlobalLogic Poland s...
Puszkarska 7H
Combidata Poland sp. z o.o. Combidata Poland sp....
ul. Rynek Główny 6
NTT System - dział sprzedaży NTT System - dział s...
ul. Conrada 55B
Telemetro Sp. z o.o. Telemetro Sp. z o.o.
ul. Kraszewskiego 36
Centrum Technik Sieciowych Sp. z o.o. Centrum Technik Siec...
ul. Kochanowskiego 28
veranet.pl veranet.pl
os. Dywizjonu 303 21c
Advisio Sp. z o.o. Advisio Sp. z o.o.
ul. Browarniana 23
Sedlak & Sedlak Sedlak & Sedlak
ul. Królowej Jadwigi 189 B
Crowley Data Poland Sp. z o. o. Crowley Data Poland ...
ul. J. Lea 112
Compendium Centrum Edukacyjne Compendium Centrum E...
ul. Tatarska 5
Serwis Laptopów LaptiM Serwis Laptopów Lapt...
ul. Limanowskiego 46/2
Motorola Software Group Poland Motorola Software Gr...
ul. Bobrzyńskiego 46
PCP NET s.c PCP NET s.c
ul. Smocza 10
FHU PC PLUS FHU PC PLUS
ul. S. Grota Roweckiego
IT.integro Sp. z o.o. IT.integro Sp. z o.o...
ul. Bolesława Szpunara 8c
ITEKNA Polska Sp. z o.o. ITEKNA Polska Sp. z ...
ul. Ludwinowska 7
coreService Polska S.A. - oddział coreService Polska S...
ul. Mogilska 43/704
WebService SOLIDEX Group WebService SOLIDEX G...
ul. J. Lea 124
Consultronix S.A. Consultronix S.A.
ul. Racławicka 58
Zakład Systemów Komputerowych Zakład Systemów Komp...
ul. Wadowicka 12
SKK System Kodów Kreskowych Sp. z o.o. SKK System Kodów Kre...
ul. Wadowicka 8A
Enter IT Enter IT
ul. Syrokomli 11
Bellatrix Internet Sp. z o.o. Bellatrix Internet S...
ul. Aleja Grottgera Artura 1/8
Classcom Sp. z o.o. Classcom Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 48-50
CodeConcept Sp. z o.o. CodeConcept Sp. z o....
ul. Miłkowskiego 11/23
Ecru Oprogramowanie Ecru Oprogramowanie
ul. Wenecja 2b/7-8
Qumak-Sekom SA Qumak-Sekom SA
ul. Kobierzyńska 2
Duda Software Duda Software
ul. Kobierzyńska 62/30
INSOFT sp. z o.o. INSOFT sp. z o.o.
ul. Jasna 3A
Polkomtel wykorzystuje Microsoft Dynamics CRM jako platformę wsparcia sprzedaży B2B PDF Drukuj Email

„Dzięki Microsoft Dynamics CRM możemy teraz jeszcze lepiej analizować potrzeby naszych klientów i znacznie szybciej na nie reagować. Posiadanie systemu pomaga nam wyznaczyć kierunek działań w zakresie tworzenia nowych produktów, lepiej dopasowanych do zmieniających się warunków na rynku i  zaspokajających oczekiwania naszych partnerów biznesowych”.

Wojciech Piskorz, Członek Zarządu – B2B,Polkomtel Sp. z o.o.

 

Wprowadzenie

PlusPolkomtel Sp. z o.o. jest operatorem sieci Plus, uruchomionej w 1996 r. i liczącej około 14 mln użytkowników.

Od początku swojej działalności Polkomtel jest pionierem we wprowadzaniu na polski rynek najnowszych rozwiązań technologicznych. Dynamicznie rozwija kolejne technologie transmisji danych umożliwiające coraz szybsze korzystanie z internetu. Dzięki technologiom, takim jak LTE, HSPA/HSPA+, CDMA lub starszym, prawie cała populacja Polski ma dostęp do internetu, z którego może wygodnie korzystać nie tylko w największych miastach, ale także na terenach mniej zurbanizowanych. Zasięg LTE sieci Plus obejmuje ponad 66,7% ludności Polski, a w zasięgu HSPA-HSPA+ znajduje się około 99,6% populacji kraju.

Polkomtel jest także twórcą pierwszego polskiego sklepu z muzyką w sieci – Muzodajnia.pl – umożliwiającego ściąganie plików muzycznych legalnie i za niewielką opłatą zarówno na komputer, jak i na telefon komórkowy. Jako pierwszy operator na polskim rynku Polkomtel otworzył dla swoich klientów internetowy ośrodek z audiobookami, e-bookami
i e-prasą, które można nabyć w atrakcyjnych cenach w Plusoczytelni.

Portfel produktów Polkomtelu oprócz standardowych usług głosowych obejmuje liczne usługi dedykowane do transmisji danych, usługi informacyjne, rozrywkowe i lokalizacyjne, mobilne płatności i wiele innych nowoczesnych rozwiązań przydatnych zarówno użytkownikom biznesowym, jak i indywidualnym.

Plus wspiera również ważne projekty związane z bezpieczeństwem, ochroną zdrowia, edukacją i sportem. We współpracy z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (GOPR), Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (TOPR) i Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (WOPR) stworzono Zintegrowany System Bezpieczeństwa, którego istotnymi elementami są numery ratunkowe nad wodą (601 100 100) i w górach (601 100 300).

Jako wieloletni generalny sponsor polskiej siatkówki, dbający zarówno o poziom wyszkolenia zawodników, jak i o perfekcyjną organizację rozgrywek, Plus przyczynił się do ogromnej popularyzacji tej dyscypliny sportu w Polsce.

Wyzwanie

Polkomtel potrzebował rozwiązania klasy CRM, które umożliwiłoby sprawne zarządzanie relacjami z klientami i partnerami, monitorowanie etapów realizacji poszczególnych działań, usprawnienie procesów między kluczowymi sprzedawcami i działami back-office oraz śledzenie statusów sprzedaży zaimplementowanych w systemie w formie procesu end-to-end.

Nowy system miał za zadanie umożliwiać łączenie wielu procesów w jednym narzędziu, integrować dane dotyczące planów i realizacji sprzedaży, usprawniać procesy pozyskania klientów i usług.Rozwiązanie miało być przy tym maksymalnie intuicyjne w obsłudze – zarówno dla użytkownika końcowego, jak i dla administratora biznesowego. Duże znaczenie miały również elastyczność i szybkość tworzenia nowych funkcjonalności przez partnera wdrożeniowego oraz bieżących dostosowań (możliwość wprowadzania zmian przez administratora biznesowego aplikacji), a także stabilność i dostępność rozwiązania.W rezultacie wdrożenie systemu miało spowodować obniżenie kosztów utrzymania i rozwoju infrastruktury informatycznej przedsiębiorstwa.

Przed wdrożeniem Polkomtel posiadał infrastrukturę informatyczną obejmującą wiele indywidualnych systemów wewnętrznych stworzonych na potrzeby firmy, które były dedykowane dla pojedynczych procesów. Nowy system miał stanowić jedną, spójną bazę danych dostępną w czasie rzeczywistym dla pracowników firmy. Co więcej, wdrożenie aplikacji nie wiązało się z koniecznością pełnej integracji z innymi systemami zewnętrznymi, z wyjątkiem automatyzacji, która wymaga zasilania systemu danymi.

Wprowadzenie nowego systemu miało usprawnić procesy sprzedażowe oraz procesy wsparcia, w tym analizy prawne oraz techniczne. Narzędzie miało również umożliwić raportowanie i wsparcie pracy przedstawicieli handlowych w czasie rzeczywistym” – mówi Paweł Tomporowski, Kierownik Zespołu Procesów Wsparcia Sprzedaży,Polkomtel Sp. z o.o.

Wdrożenie

W rezultacie wybrano rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM, które wspiera przedsiębiorstwa w zapewnianiu klientom usług na najwyższym poziomie, oferując prostą i intuicyjną obsługę, użyteczne analizy, bieżącą łączność z pracownikami oraz możliwości efektywnych działań w obszarze sprzedaży i marketingu. 

Proces wdrożeniowy został podzielony na kilka etapów – pierwszy objął kanał własny sprzedaży w segmencie klientów kluczowych (największych klientów firmy),drugi dotyczył usprawnienia pracy back-office i procesów wspierających sprzedaż, a trzeci był związany z obsługą  sprzedaży przez sieć partnerską. Łącznie wdrożenie objęło kilkuset użytkowników. Cały projekt zrealizowała firma Netwise – najbardziej doświadczony integrator Microsoft Dynamics CRM w Polsce i Europie Środkowej.

Netwise umożliwił częściową integrację nowego systemu z istniejącymi już w firmie rozwiązaniami, a sam CRM zastąpił część narzędzi używanych wcześniej w Polkomtel.

Większość funkcjonalności dostępnych w aplikacji opiera się na specjalnie przygotowanych dostosowaniach systemu, opracowanych według zebranych wymagań Polkomtel. Są tom.in. obsługa realizacji wdrożeń usług, analiza prawna dokumentacji sprzedażowej, moduł wyceny inwestycji, kalkulator pomagający wycenić ofertę energii elektrycznej czy też kolejkowanie zgłoszeń wsparcia i monitorowanie procesu wsparcia sprzedaży B2B.

Konsultanci Netwise przeprowadzili również warsztaty i szkolenia dla administratorów biznesowych aplikacji, którzy następnie przekazywali zdobytą wiedzę użytkownikom kanału własnego sprzedaży oraz zespołom wsparcia biorącym udział w obsłudze procesów.Wraz z pojawianiem się nowych funkcjonalności w systemie organizowane są warsztaty prowadzone przez administratorów biznesowych ze wsparciem Netwise. Ponadto każde nowe dostosowanie opisywane jest w tworzonej na bieżąco instrukcji dla użytkowników.

Obecnie z rozwiązania korzystają wszyscy przedstawiciele handlowi obsługujący segment B2B, a także większość zespołów wspierających procesy sprzedaży i wdrożeń.

Pracownicy firmy Polkomtel odpowiedzialni za realizację wdrożenia i ciągłego rozwoju systemu podkreślają również, jak ważne jest właściwe i etapowe podejście do projektu.

Dzięki elastycznemu podejściu naszego partnera, firmy Netwise, możemy w pełni reagować na zmieniający się rynek i wdrażać kolejne funkcjonalności na bieżąco. Implementacja nowych procesów poprzedzana jest zbudowaniem wizji funkcjonalności i korzyści biznesowych przez Netwise i Polkomtel, a następnie jest realizowana przez partnera na czas i w bardzo krótkim time-to-market, dzięki czemu system odzwierciedla szybki rozwój usług Polkomtel”– mówi Sylwester Skolimowski, Dyrektor Departamentu Analiz, Projektów i Testów, Polkomtel Sp. z o.o.

 

Korzyści biznesowe

System obejmuje swoim działaniem większość procesów związanych ze sprzedażą w segmencie B2B, m. in. wsparcie w ramach sprzedaży, wdrożenia, raportowanie, planowanie, archiwizację, badanie potencjału sprzedaży produktów (np. energii elektrycznej) i inne.

Wśród korzyści biznesowych, jakie osiągnęła firma dzięki wdrożonym funkcjonalnościom, można wymienić m.in. standaryzację procesów, możliwość śledzenia realizacji zadań od momentu sprzedaży usługi do uzyskania informacji o statusie jej realizacji, dwustronne monitorowanie przebiegu prac (przedstawiciel handlowy – wsparcie sprzedaży), jednolity standard realizacji dla wszystkich procesów wsparcia i obsługi dla kanałów sprzedaży, planowanie akcji marketingowych, inicjowanie kontaktu z klientem, wsparcie działań utrzymaniowych i pozyskaniowych.

Dzięki rozwiązaniu udało się usprawnić komunikację i współpracę między działami wewnętrznymi a działami sprzedaży, a tym samym zwiększyć efektywność obsługi klientów. Dużą korzyścią jest również możliwość monitorowania przepływów pracy i pełna przejrzystość procesów związanych z budową trwałych relacji z klientami. Ponadto udało się zoptymalizować koszty rozwoju i utrzymania systemów poprzez wyłączenie części dotychczasowych oraz oddzielnych narzędzi i zastąpienie ich Microsoft Dynamics CRM. Pozwoliło to na stworzenie spójnej bazy wiedzy o klientach segmentu biznesowego.

Ważnym aspektem wdrożenia jest fakt, że system można wykorzystywać zdalnie –zapewnia on bieżący dostęp do niezbędnych zasobów i umożliwia kontakt z klientem.

Nasi przedstawiciele handlowi zyskali łatwe w obsłudze narzędzie, które pozwala na szybki dostęp do aktualnych i strategicznych danych, jednocześnie umożliwiając zwiększenie efektywności realizowanych działań na rzecz klienta” – podsumowuje Mateusz Firląg, Dyrektor Departamentu Klientów Biznesowych, Polkomtel Sp. z o.o.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT w Krakowie:


 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości z branży IT z Krakowa i Polski

Biuro architektoniczne w Małopolsce - jak znaleźć studio projektowe w Krakowie i okolicach?
11.03.2024


Kraków informacje


Poszukiwanie biura architektonicznego w Małopolsce dla wielu osób jest poważnym wyzwaniem. Ten urokliwy region, nasycony historią, oferuje nie tylko malownicze krajobrazy, ale także duży wybór biur architektonicznych. Znalezienie dobrej firmy może jednak nie być tak prostym zadaniem. Na co więc warto zwrócić uwagę?Idealne biuro architektoniczne w Małopolsce - w jaki sposób wybrać? Warto rozpocz [ ... ]


Czy warto zamieszkać w Krakowie?
23.02.2024


Kraków informacje


Kraków jest jak perła w koronie polskich miast, skrywając w sobie setki lat historii, przepełniony nieskończoną liczbą zabytków oraz dynamiczną kulturą. Niezależnie od tego, czy jesteś miłośnikiem historii, entuzjastą kultury czy poszukujesz dynamicznego miejsca do życia i pracy, Kraków może być miejscem, które spełni twoje oczekiwania. W niniejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytan [ ... ]


Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
22.12.2021


Kraków informacje


Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe realizo [ ... ]


Pensje w górę dla juniorów w IT
05.11.2021


Kraków informacje


Wyobrażenie o wysokich zarobkach i dużej liczbie ofert pracy w branży IT jest znane od dawna. Doświadczeni programiści rzeczywiście nie mają na co narzekać. O juniorach jeszcze niedawno pisano jednak inaczej. W ich przypadku poziom wynagrodzenia był niższy, a znalezienie pracy wymagało cierpliwości. Ostatnie raporty, doniesienia i komentarze ekspertów mówią jednak o poprawiającej się sytuacji ju [ ... ]


Outsourcing IT w Krakowie - kto powinien korzystać z takich usług?
30.08.2021


Kraków informacje


Większość przedsiębiorców zgodzi się z tym, że trudno byłoby prowadzić nowoczesny biznes bez rozwiązań z dziedziny szeroko pojętego IT. Niemal każda firma korzysta dziś z takich narzędzi, jak skrzynka mailowa, strona internetowa, różnego rodzaju platformy zakupowe, oprogramowanie do księgowania, zarządzania magazynem i logistyką etc. Nawet w przedsiębiorstwach kompletnie niezwiązanych z IT szyb [ ... ]


Pozostałe Artykuły